Llach se sent portaveu de la "ciutadania" en el Concert per la Llibertat

Més de 450 artistes participen en el recital de dissabte al Camp Nou amb la incorporació sorpresa de Ramoncín

Lluís Llach, Muriel Casals, Lluís Danés i Gerard Quintana, en la presentació del concert al Camp Nou.

Lluís Llach, Muriel Casals, Lluís Danés i Gerard Quintana, en la presentació del concert al Camp Nou. / FERRAN_SENDRA

2
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTORELL / Barcelona

"Freedom for Catalonia". Aquesta és la consigna del mosaic del Concert per la Llibertat. "En anglès, el llatí actual, perquè ho entengui tothom. I adjuntant una data: 2014", ha avançat la presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, aquest migdia al mateix Camp Nou on se celebra el macroconcert. Un acte 'tossudament' organitzat amb la voluntat d'alçar la "veu d'una ciutadania que per primera vegada s'ha situat a primera fila", ha explicat el gran protagonista del recital, Lluís Llach.

El cantautor, que fa més de sis anys que no canta, ha justificat el seu retorn davant els micròfons així: "Sempre he estat obert a participar en coses que em toquessin molt de prop. I aquesta és una oportunitat fantàstica. El canvi de les expectatives polítiques del país és radical. I sí, sóc optimista. ¿Com s'atura l'anhel d'un país? ¿En quin moment i qui? No estem en el mateix mapa polític de fa un ni dos anys", ha afegit Llach.

'L'estaca', més que un himne

Ell serà el que iniciarà la segona part del concert d'aquest dissabte, amb 'Venim del nord, venim del sud'. El seu himne 'L'estaca' se sentirà en el tram final, interpretada per Manel Camp, Nabil Mansour, Massyl Aita, Ronza Ismael, Jordi Camp, el Cor per la Integració i, atenció a la dada, Ramoncín (sí, sí, el Rey del Pollo Frito).

I el clímax, com ja se sap, vindrà amb el seu 'Tossudament alçats', interpretada per tots els participants del recital sobre l'escenari. En total hi hauran actuat més de 450 artistes. I la durada prevista serà de quatre hores, amb intermedi.

L'escenografia, a càrrec de Lluís Danés, té com a element poètic diverses escales "que hi són per pujar-les. Ja estan posades", ha subratllat Danés. I diverses pantalles gegants ajudaran que ningú es perdi cap detall del que passarà en una tarima d'allò més transitada.

"Serà un concert amb dos referents: la col·lectivitat i la transversalitat generacional", ha explicat el director artístic de l'esdeveniment, Gerard Quintana. Per cert, Sopa de Cabra també s'ha unit per a l'ocasió i ha interpretat el tema 'Camins'.

En diferents idiomes

Notícies relacionades

"L'acte tindrà tota una part amb referències al concert del Camp Nou del 1985, però amb noves veus projectades cap al futur", ha avançat Danés. "Aquest país només és perquè vol ser", ha subratllat l'escenògraf.

En el Concert per la Llibertat "es vol recollir el sentiment d'un col·lectiu. I de forma molt explícita el compromís amb la llibertat. I no hi faltaran valors tan importants com la integració, de manera que hi haurà cançons interpretades en castellà, àrab, català, gallec, eusquera i anglès", ha ressaltat Quintana.