El Macba desplega una nova ordenació de la seva col·lecció per les tres plantes del centre

L'exposició 'Episodis crítics' aglutina 200 obres de 64 autors, entre els quals hi ha Oteiza i Allan Sekula

Presentació de l’exposició ’Episodis crítics’, al Macba.

Presentació de l’exposició ’Episodis crítics’, al Macba. / Joan Puig

1
Es llegeix en minuts
NATÀLIA FARRÉ / Barcelona

Joan Miróafirmava que la pintura estava en decadència des de l'època de les cavernes i el crític d'artClement Greenberg proclamava que s'havia de fugir del contingut de la pintura com d'una plaga.

Tots dos, a la seva manera, parlaven de la necessitat d'apartar la pintura del seu concepte clàssic i obrir nous camins. Així, l'artista català va portar la seva aposta fins a l'extrem més radical quan va decidir esborrar el mural que havia creat a la seu barcelonina delCol·legi d'Arquitectes de Catalunya --que d'aquesta manera va perdre l'oportunitat de tenir un 'miró' i un 'picasso' a la seva façana-- i va deixar que Pere Portabella el filmés; i Greenberg va donar peu a tota una sèrie de reaccions artístiques contràries a entendre la pintura només com una experiència sensorial tal com pregonaven ell i l'expressionisme abstracte americà.

Notícies relacionades

La frase de Greenberg titula el primer apartat d''Episodis crítics', l'exposició que obre el film de Miró i Portabella i que presenta una nova ordenació de la col·lecció del Macba (Museu d'Art Contemporani de Barcelona), a més de celebrar el 25è aniversari de la fundació que va donar nom i origen al museu.

>> Llegiu la informació completasobre la nova ordenació del Macba a e-Periódico.