El públic canta ‘El meu avi’ després d’una xiulada, a Calella de Palafrugell
El meu avi va acabar sonant dissabte en la tradicional Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell (Baix Empordà) malgrat la decisió inicial de retirar-la del programa. Quan va arribar el moment del cant final, el públic va fer una sonora xiulada i mocadorada reclamant poder escoltar la famosa havanera de José Luis Ortega Monasterio (1918-2004). Els quatre grups que hi havia a l’escenari (Neus Mar, Peix Fregit, Terra endins i Port-bo) es van fer enrere i la van interpretar per tancar la nit
Els organitzadors havien decidit majoritàriament retirar-la del repertori per primera vegada en 48 anys després que el documental Murs de silenci vinculés el seu autor amb una xarxa d’explotació sexual. L’havanera, composta el 1968, homenatja els soldats morts a la guerra de Cuba.
En un comunicat, l’Ajuntament de Palafrugell va recordar que "la pressió del directe sobre l’escenari és molt gran", i que va ser "en aquest context quan, amb un diàleg entre ells, els grups van decidir cantar El meu avi amb el públic". El net del compositor va celebrar-ho ahir en una entrevista a RAC1.
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- Febre manual Els tallers més virals de BCN aquest Nadal
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Aniversari La torre Glòries serà l’amfitriona de la federació mundial de torres
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Buenafuente i Sílvia Abril no presentaran les campanades a TVE
- Tractaments Antoni Grau, psicòleg clínic: "La rehabilitació després d'un TCA no consisteix tant en recuperar pes, sino en recuperar vida"
- Ruta a peu Búfals d’aigua a les Estunes
- Visita guiada Un Nadal medievalal castell de Cardona
- Febre manual Els tallers més virals de BCN aquest Nadal
