amb 38 actors i 19 músics

Mario Gas estrena a Madrid 'Follies', un ambiciós musical de Stephen Sondheim

Vicky Peña, Carlos Hipólito, Massiel i l'octogenària Asunción Balaguer participen en el muntatge

Un moment de la sessió gràfica de dijous de la mítica revista ’Follies’, que es representarà al Teatro Español de Madrid a partir del 23 de febrer.

Un moment de la sessió gràfica de dijous de la mítica revista ’Follies’, que es representarà al Teatro Español de Madrid a partir del 23 de febrer. / Alberto Martin (EFE)

1
Es llegeix en minuts

ElTeatro Español de Madrid estrena aquest divendresFollies, un premiat musical deStephen Sondheim (Sweeny Tood, Golfus de Roma), estrenat a Nova York l'any 1971. Arriba per primera vegada a Espanya, dirigit pel veterà Mario Gas, que ja ha adaptat amb èxit moltes obres del cèlebre compositor anglès. El muntatge, amb un elenc ple d'intèrprets catalans, es podrà veure fins al8 d'abril.

En el repartiment hi figuren Vicky Peña, Pep Molina, Muntsa Rius, Mònica López i la veteranaAsunción Balaguer, viuda dePaco Rabal, de 86 anys. "Participar en aquest muntatge és el millor regal que em podien fer", diu l'actriu de Manresa. També hi destaquen Carlos Hipólito, que debuta en un musical de gran envergadura, i la cantantMassiel.

Notícies relacionades

Follies és un cant al teatre i a les coristes dels espectacles de varietats que van triomfar a Nova York a la primera meitat del segle XX. Es tracta d'una producció ambiciosa en temps de crisi, amb 34 actors i una orquestra de 19 músics. Gas vol esperar a veure els resultats de taquilla per donar a conèixer el cost de l'espectacle que, segons ell, s'ha fet "amb criteri" i sense "despeses supèrflues". 

Per a un públic intel·ligent

En el llarg recorregut que ha tingut aquest musical durant els seus 41 anys de vida, sorprèn l'absència d'una adaptació a Espanya. Per Gas el motiu pot ser que "no desperta l'entusiasme que presenten altres obres més accessibles i evasives". Follies,a diferència d'altres obres de Sondheim, "és complex i requereix un públic intel·ligent", i, per tant, potser aquesta limitació és el motiu que ha impedit la seva posada en escena als teatres espanyols.