Educació
Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
La consellera anuncia 561 nous docents per atendre alumnes amb necessitats educatives especials durant el pròxim curs escolar
«Remuntar els resultats no serà fàcil», adverteix la responsable d’Educació

zentauroepp41927622 badalona 6 de febrero de 2018 pruebas de competencias b s191203180115 /
La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, va avançar ahir que les proves de competències bàsiques que han fet aquest curs els alumnes de sisè de primària i de quart d’ESO, que serveixen per avaluar l’aprenentatge aconseguit pels estudiants al final d’aquests cicles educatius, no han anat bé. "Ja els avanço que els resultats de les competències bàsiques no seran bons", va dir durant una conferència al Fòrum Europa de Tribuna Catalunya. La conselleria donarà a conèixer aquests resultats en una roda de premsa d’aquí a un parell de setmanes.
En la seva intervenció, Niubó va remarcar que la millora educativa "és el repte més difícil dels pròxims anys" i va advertir que remuntar els resultats no serà fàcil. Malgrat això, va manifestar la seva confiança en el fet que "la millora és possible i la veurem en aquesta legislatura". Per aconseguir-ho, va afirmar que el Govern està "alineant recursos" per arribar al que és, no únicament un objectiu de l’Executiu, sinó "una necessitat".
"Sabem que avui no tots els joves a Catalunya arriben al final de l’etapa educativa obligatòria amb les eines que necessiten per desenvolupar-se plenament", va dir abans de remarcar que la "millora educativa ha de ser profunda".
Al marge de les mesures concretes posades en marxa per millorar resultats en llengües i matemàtiques, Niubó va encarregar a l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació una anàlisi "exhaustiva" de tots els centres educatius catalans per veure quina és la seva realitat concreta i les necessitats que tenen. "Volem tenir les màximes dades possibles per prendre decisions de manera informada", va dir. Aquesta anàlisi inclourà una revisió de la catalogació de la complexitat dels centres per "afinar" a l’hora de destinar-hi recursos.
El curs passat (23-24) hi va haver un cert alleujament en els resultats, molt tímid això sí, respecte a l’anterior (22-23). Els estudiants de sisè de primària van treure millors resultats en totes les matèries excepte en anglès, que va caure gairebé cinc punts. A l’ESO van baixar els resultats en català i anglès i en canvi van millorar en matemàtiques, castellà i ciència.
Niubó també va assegurar que el curs 25-26 serà el del desplegament de l’escola inclusiva, "una de les assignatures pendents del nostre sistema educatiu", com ella mateixa va reconèixer. "Tenim un marc normatiu (el decret de l’escola inclusiva del 2017) que ja ho contempla. Però no és suficient. L’hem de desplegar amb determinació. Estem consolidant una agenda de treball reforçant la detecció precoç per intervenir abans, reforçant els equips d’atenció i el suport a les famílies," va assenyalar.
Notícies relacionadesEscola inclusiva
Per començar a fer realitat aquest desplegament de l’escola inclusiva, va avançar que en el curs 2025-2026 s’incorporaran a les aules catalanes 561 dotacions de docents noves, que s’afegiran a les 4.187 que hi ha en aquest moment. Amb això, al setembre hi haurà als centres catalans 4.637 professionals amb la missió específica d’atendre necessitats educatives especials. Dels 561 nous docents, 209 són professors que s’afegiran als 2.879 que hi ha actualment en el sistema. I els 352 restants són personal d’atenció educativa (PAE).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Anàlisi L'atac d'Israel busca debilitar Iran en plena negociació nuclear amb Estats Units
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Transport públic Aprovat de forma inicial l'Estudi Informatiu per allargar el Trambaix a Sant Feliu de Llobregat
- La afició del Espanyol reacciona al fichatge de Joan Garcia pel Barça: "És un traïdor i li farem passar malament a Cornellà"
- UN RELLEU A LA PORTERIA El Barça paga la clàusula de 25 milions i fitxa Joan García, el porter de l’Espanyol