ARTS ESCÈNIQUES
El Fòrum es perfila com a seu d'un circ estable
Aprofitant la presentació dels primers premis de circ de Catalunya, que organitza la revista Zirkòlika, el delegat de Cultura de l'ajuntament, Jordi Martí, va anunciar ahir que el consistori està negociant la transformació de La Central del Circ (la carpa del Fòrum que actualment fa d'espai d'assaig) en la seu del futur circ estable de Barcelona. La Central del Circ es traslladarà a la primavera al seu emplaçament definitiu en un espai subterrani sota la pèrgola fotovoltaica, i la carpa es podria adequar com a espai estable.
La reivindicació d'un circ estable té una llarga història, sempre amb la imatge de fons del llegendari Olympia de la ronda de Sant Pau, que va tancar el 1947. Després de descartar opcions com la Monumental, i a dos dies de les eleccions, aquesta és la primera vegada que l'ajuntament esmenta un emplaçament concret.
Notícies relacionadesEls premis de circ Zirkòlika s'entregaran en una gala el 20 de desembre, però ahir es van avançar les distincions en tres categories: l'Ateneu de Nou Barris ha estat guardonat com a millor iniciativa per a la projecció del circ; el duo Daraomai, com a millor companyia artística novella, i el Circ Raluy ha rebut el premi especial del jurat.
Després de dècades d'oblit, el circ català ressorgeix de les seves cendres. El Consell Nacional de la Cultura i les Arts va anunciar ahir que, tot i la crisi, les ajudes a aquest sector el 2010 han augmentat en un 12% respecte a l'any anterior, i se situen en 930.500 euros.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Tendència urbana El tardeig s’expandeix per locals de tot tipus amb (i sense) permisos d’Interior i amb queixes de l’oci a Catalunya
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- ASSUMPTES PROPIS Idoia Salazar, presideix l’Observatori de l’Impacte Social i Ètic de la Intel·ligència Artificial (OdiseIA): "Conviurem amb agents d’IA de tu a tu"
- ‘BLOSSOMS SHANGHAI’ La confiança
- Alba Petisco, gimnasta: "La gent ja em mira amb uns altres ulls. Les millors saben que existeixo"
- Tennis Alcaraz s’exhibeix contra Bautista i jugarà la final de Queen’s
- FUTBOL L’Andorra de Piqué s’imposa i torna a Segona Divisió