CRÍTICA
'El circo de los extraños', la parada dels monstres
El títol de la pel·lícula podria fer pensar en Tod Browning, el gran creador d'universos fantàstics i terrorífics del cinema mut i la dècada dels anys 30, l'autor d'un títol seminal comLa parada de los monstruos. De fet, aEl circo de los extrañoshi surt un circ, un espectacle de barraca de fira, on coincideixen algunes criatures perfectament extrapolables a les d'aquella memorable obra de Browning: una dona barbuda, un licantrop i un noi meitat humà meitat serp.
Però han passat molts anys des que Tod Browning va dogmatitzar amb aquell poema fantàstic que era, també, un document sobre les criatures deformes que la societat rebutja. Els interessos del cinema fantàstic i/o terrorífic de Hollywood són molt diferents, iEl circo de los extraños, igual que la saga deCrepúsculo,té una clara i marcada orientació adolescent. Per aquest motiu no ha d'estranyar que el protagonista principal del film sigui un noi de només 16 anys que es veu embarcat, encara que no vulgui, en una aventura amb criatures estranyes i, sobretot, dues faccions de vampirs enfrontades entre si.
El condiment el posa un guionista especialitzat, fins ara, en el relat policíac i el drama criminal, Brian Helgeland (L. A. Confidencial, Deute de sang, Mystic River, Assalt al tren Pelham 1, 2,3), encara que com a realitzador ja té un curiós acostament al gènere fantàstic amb la pel·lículaEl devorador de pecados. Però els seus intents per dotar d'algunes lleus capes de gruix l'aventura terrorificoadolescent no resulten suficients perquè el producte es mogui pels terrenys gens pantanosos del cinemamainstream. Això sí, un excel·lent actor com és John C. Reilly es diverteix d'allò més incorporant el demiürg vampir de la funció.
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»
- SETGE SOBRE GAZA Vent en contra per a Israel: crítiques i aïllament de Trump a Macron passant per la premsa anglosaxona
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides
- DUEL AL PIZJUÁN El Reial Madrid converteix Dean Huijsein en el defensa més car de la seva història
- Tensió a Cornellà La conductora de l’atropellament múltiple, en llibertat