Certamen cultural
Milers de persones surten al carrer per la Nit dels Museus
La Casa Batlló, edifici de Gaudí al passeig de Gràcia, s’ha sumat per primer cop a la iniciativa i ha esgotat totes les entrades per accedir-hi gratuïtament.

Desenes de milers de persones van sortir ahir al carrer a Barcelona per participar en una nova edició de la Nit dels Museus, el festival cultural que permet visitar gratuïtament aquests espais i que aquest any, segons les organització, esperava reunir uns 100.000 visitants. Amb l’actual edició, el projecte es consolida a l’àrea metropolitana de Barcelona i afegeix nous espais com la Casa Batlló, que va esgotar totes les entrades. Els veïns van aprofitar l’ocasió per visitar aquesta gran atracció turística sense pagar els 29 euros que val normalment l’entrada. El director de Patrimoni de l’ICUB, Jaume Muñoz, va destacar l’"èxit" d’aquesta incorporació a la iniciativa, que aquest any compta amb prop d’un centenar d’espais.

Milers de persones surten al carrer per la Nit dels Museus /
Eva Sardó, veïna del barri barceloní de Sant Andreu, va ser una de les afortunades que va poder entrar a la Casa Batlló. En declaracions a l’agència ACN, la dona no va dubtar a celebrar que aquesta instal·lació tan emblemàtica de la ciutat obrís les portes de manera gratuïta. "Ens costa sortir de casa perquè les propostes són molt cares, i aprofitar ara que tot està més barat és un punt a favor", va destacar.

Milers de persones surten al carrer per la Nit dels Museus /
Incorporacions
Notícies relacionadesSota el lema Deixa’t guiar per la cultura, l’edició d’aquest any també va incorporar per primer cop la Casa de la Barceloneta 1791, l’Espai Moja, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Museu de les Matemàtiques de Catalunya. A més, també es va tornar a incorporar alguns espais que no van ser inclosos l’any passat però sí en edicions anteriors, com el Museu de les Aigües, el Palau Mercader, el Museu d’Història de la Immigració i la KBr Fundació Mapfre. A partir de les set de la tarda i fins a la una de la matinada, els veïns de Barcelona i de l’àrea metropolitana van poder sortir a disfrutar del centenar d’espais i les 94 activitats programades, com visites guiades, concerts i tallers.
En l’edició d’aquest any, al Museu Europeu d’Art Modern es va portar a terme una sessió de pintura en directe amb un model natural. Al Museu de la Música es va activar l’Esquellòrium, una instal·lació sonora de l’artista Núria Andorrà, i al Museu Maritím de Barcelona es va projectar un mapping que va omplir de llum la zona de les Drassanes i de la Galera Reial.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Mamarazzis De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967