Automobilisme
Horari del GP d’Espanya de Fórmula 1 al circuit de Montmeló
El circuit català s’omplirà d’aficionats nacionals que esperen veure Fernando Alonso intentar aconseguir la seva victòria 33 a casa

Fernando Alonso (Aston Martin) buscarà el pròxim cap de setmana la seva victòria 33 a la Fórmula 1 en el Gran Premi d’Espanya, davant la seva afició i al circuit de Montmeló (Barcelona). L’escenari del seu trentè segon i fins ara últim triomf en la categoria reina –ja fa més de deu anys; coincidint, a més, amb la trenta-tresena vegada que la prova es disputa al Circuit de Catalunya.
El doble campió del món asturià, en una segona joventut als 41 anys i tercer en el Mundial; s’ha convertit en la gran sensació de l’arrencada d’una temporada en què –amb cinc podis en les primeres sis carreres– és l’únic que li ha plantat cara als molt dominants Red Bull. Escuderia per a la qual el neerlandès Max Verstappen lidera el campionat amb 144 punts, 39 més que el seu company, el mexicà Sergio Pérez; i amb 51 d’avantatge sobre ell.
Amb un cotxe que l’any passat era el setè a la graella i que ha donat l’espectacular avenç gràcies a la important inversió el fermall d’or de la qual va ser el fitxatge de l’astre astur –convertit en autèntic vaixell insígnia de l’escuderia de Lawrence Stroll, el pare del seu nou company, el canadenc Lance Stroll–, Alonso va arrencar la temporada amb tres podis seguits: a l’acabar tercer a Bahrain, l’Aràbia Saudita i Austràlia. Va firmar el seu ‘pitjor’ resultat de l’any a l’acabar quart a l’Azerbaidjan, a només un segon del podi de Baku; i va tornar a concloure tercer a Miami (EUA). I, després de la suspensió –a causa de les inundacions que van provocar una autèntica tragèdia humana– del Gran Premi de l’Emília-Romanya, a Imola (Itàlia), va tornar a sorprendre el món diumenge passat al concloure segon a Mònaco; on Verstappen va aconseguir la seva quarta victòria d’un curs en què el seu col·lega ‘Checo’ es va anotar les altres dues.
El salt qualitatiu fet als carrers del bonic principat de la Costa Blava l’acosta encara més a la 33: la xifra que des de fa mesos marca tendència a la F1, amb referència a la que seria la pròxima victòria del nou líder d’Aston Martin. Un triomf que podria arribar aquest mateix diumenge, davant el seu propi públic; que també animarà el seu compatriota Carlos Sainz (Ferrari), sisè en el certamen i que no ha tingut l’arrencada de temporada desitjada; però que no renunciarà a aconseguir a Montmeló, com a mínim, el seu primer podi del curs.
El Gran Premi d’Espanya, que es disputarà per cinquanta-dosena vegada, va debutar al Mundial de F1 el 1951 –a Pedralbes, així mateix a Barcelona; i, després de disputar-se en diferents seus, des del 1991 té fixada la mateixa a Montmeló; que arriba, casualment, a la seva edició número 33. Al·licient afegit a tenir en compte aquest cap de setmana.
Horaris del GP d’Espanya 2023
-Divendres 2 de juny
Entrenaments Lliures 1 13.30 hores
Entrenaments Lliures 2 17.00 hores
-Dissabte 3 de juny
Entrenaments Lliures 3 12.30 hores
Qualificació 16.00 hores
Notícies relacionades-Diumenge 4 de juny
Carrera 15.00 hores (66 voltes)
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV
- ENERGIA La Moncloa s’obre a retardar el tancament de les nuclears però sense carregar el rebut de la llum de 1.300 milions que ara paguen les elèctriques
- TROBADA MULTISECTORIAL Sant Isidre mostra l’essència del Solsonès
- Lleida: molt per descobrir
- temps de flors Girona, un gran jardí