Schumacher anuncia la seva retirada definitiva
L'adéu del 'Kaiser' és la primera conseqüència de la decisió de Hamilton de fitxar per Mercedes
El pilot alemany, set vegades campió mundial, deixarà la F-1 al final d'aquesta temporada
És com si el títol no estigués en joc, com si el Mundial estigués ja decidit, com si s'hagués acabat la tremenda batalla que lliureFernando Alonso,Sebastian Vettel i Lewis Hamilton, com siFerrari, Red Bull iMcLarenhaguessin finalitzat l'ardu treball per millorar els cotxes. Estranyament, a Suzuka, el circuit que tantes vegades ha decidit els títols, no es parla de res d'això. Una vegada esquivades les llargues, ordenades i pobladíssimes files d'aficionats, al 'paddock' només es parla de mercat, del ball de pilots, dels seients que queden lliures, de les renovacions que encara no s'han concretat, de la retirada definitiva deMichael Schumacher.
La culpa la téLewis Hamilton al sacsejar el mercat amb la seva sorprenent decisió d'abandonar McLaren i un cotxe per guanyar títols, per anar-se'n aMercedes, que en la seva tornada a la F-1fa tres anys, encara no ha sabut construir un cotxe competitiu. Hamilton se n'ha anat per diners, i el pitjor de tot, no per gaires, després de la recontraoferta final de McLaren. Potser que quan aquesta va arribar gairebé igualant els 20 milions anuals de Mercedes ja hagués firmat, o pot ser que es deixés portar totalment pel seu nou mànager (Simon Fuller) a l'encegar-se amb la possibilitat d'explotar els seus drets d'imatge a Mercedes a l'estil de David Beckham (un altre representant il·lustre de Fuller). “La nostra oferta final era la millor, Lewis hauria estat el pilot més ben pagat de la graella”, confirma Martin Whitmarsh, el director de McLaren. Així que Hamilton, convocat a la roda de premsa oficial de la FIA, va explicar la seva versió: “Al final tenia dues ofertes sobre la taula molt similars, però era molt més emocionant l'opció de Mercedes, és un gran desafiament”.
Segons es desprèn de les paraules de Hamilton, la seva idea és anar ara en direcció contrària de la que sempre s'ha donat a F-1, on el que tots els pilots busquen és un cotxe guanyador i un bon salari. “Jo podria seguir l'any que ve en un cotxe molt competitiu que jo he ajudat a desenvolupar --li deixo a aquest noi (apuntant aSergio Pérez) un cotxe molt ràpid-- o anar-me'n a un altre lloc a desenvolupar un cotxe amb un enfocament a més llarg termini”. Poc li importa a Sergio Pérez si Hamilton menteix, s'ha tornat boig, o és el profeta d'un nou sentiment a la F-1; la marxa de l'anglès li ha obert la porta d'un gran, sabent que amb l'escàs canvi en el reglament per a l'any que ve disposarà d'un cotxe per guanyar carreres. I això només dues setmanes després que Luca Cordero de Montezemolo digués en públic que encara no estava madur per anar a Ferrari. “Vam tenir converses, però mai em van veure com una opció per al 2013”, diu el mexicà sobre els rumors que l'acostaven a Ferrari. Ara ho té clar: “He fitxat pel millor equip del món”.
"És temps de l'adéu"
Al costat de Hamilton i Pérez, la FIA va fer seure dos pilots dels quals es parla en alguns dels rumors del pàdoc. Perquè en algun moment de les últimes setmanes, Ferrari es va plantejar substituirFelipe Massa per Niko Hulkemberg, encara que cada vegada són més les possibilitats que el brasiler segueixi una temporada més. “Estic confiant a mantenir el meu seient. De tota manera, la millor forma d'afrontar una carrera és no pensar en això”, adverteix Massa, el rendiment del qual ha millorat en les tres últimes cites del calendari. L'alemany, després d'una temporada a Williams i una altra a Force India, es veu madur per arribar a un gran. “Sí, crec que estic preparat”. No obstant, no diu res. “Conec tots els rumors, però l'únic que s'ha de fer és centrar-se en el treball. I és així com arriben les oportunitats, com hem vist en el cas de Sergio Pérez”.
Els joves com Hulkemberg, o com el seu company Di Resta, tindran un espai més després de l'anunci de la retirada definitiva de Michael Schumacher. “No és el meu estil seguir sense estar al 100%. Ho deixaré al final de la temporada”, va dir breu a Suzuka qui acumula set títols, 91 victòries, 155 podis i 68 'poles', entre altres rècords. Sembla la víctima d'un mercat sacsejat per la decisió de Hamilton.
Escortat pels dos grans caps de Mercedes, Norbert Haug i el seu amic --amb qui va aconseguir dos títols a Benetton i cinc a Ferrari--Ross Brawn, Michael Schumacher ha dit adéu després de 21 anys a F-1. "És el temps de dir adéu", va dir de forma breu abans de remarcar que mai es va penedir d'haver tornat perquè "em vaig sentir competitiu, entre els millors pilots". No obstant, no creu que l'any que ve se senti "al 100 per 100 i no és el meu estil seguir si no estic al cent per cent".
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tendència urbana La proliferació del tardeig posa en alerta les patronals i Interior
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- FESTES SOTA LA LUPA Un restaurant amb DJ