MUNDIAL DE MOTOGP

Marini lidera el debut a l’Índia on (gairebé) tot són elogis

El germanastre de Valentino Rossi i Jorge Martín demostren el poder de Ducati fins i tot en pistes totalment desconegudes per a la graella de MotoGP

Marini lidera el debut a l’Índia on (gairebé) tot són elogis

VR46 RACING TEAM

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Els simuladors són el futur. Perdó, el present. Amb ells, especialment el divertit entreteniment de la PlayStation, en què els circuits de tot el món capten l’atenció dels aficionats i, fins i tot, dels pilots professionals per fer les seves pràctiques i, sobretot, prendre el primer contacte amb els circuits nous, desconeguts, ha sigut amb el que tant els enginyers i telemètrics de MotoGP com els campions d’aquesta categoria han preparat els primers dos entrenaments d’avui, en un ambient (gairebé) irrespirable, amb molta calor, humitat i, a més, la calor que surt dels motors i es cala en els cossos dels pilots, que han acabat amb el jove italià Luca Marini (Ducati, 1.44.782 minuts) com a millor crono.

És cert que hi ha hagut un moment que, malgrat ser el circuit dels més llargs del campionat (5.137 metres), 16 pilots estaven ficats en el mateix segon; bé, finalment aquesta ha sigut la diferència entre el primer i el 16è, l’espanyol Raúl Fernández (Aprilia, 1.45.712), que dona idea de l’enorme igualtat que hi ha i que, potser, demà comenci a obrir-se ja més la graella, abans de la pole i abans de la carrera a l’esprint.

«Em sembla un traçat molt exigent, però molt divertit», va assenyalar Marini al terme de les dues sessions. «A Indonèsia, l’any passat, també vaig acabar el primer dia amb la millor crono però, l’endemà, els pilots oficials, com és normal, van fer un salt molt gran. Jo m’ho estic passant molt bé. Estic disfrutant en les corbes peraltades, ja que és una gran novetat per a nosaltres, i en els trams ràpids, que n’hi ha uns quants, tot funciona molt bé».

Ducati, sempre a dalt

Crida l’atenció no només que dues Ducati continuïn al davant, la del germanastre de Valentino Rossi i la del jove madrileny Jorge Martín (Ducati, segon, a només 8 mil·lèsimes de Marini), que segueix entossudit a reduir la diferència que li treu en el Mundial Pecco Bagnaia, sinó també com de bé que s’ha comportat en aquesta primera presa de contacte amb el traçat de Buddh, a l’Índia –perdó, Bharat–, l’Aprilia d’Aleix Espargaró, tercer a mitja dècima de Marini.

I, és clar, avui s’ha viscut un dels millors divendres de la temporada de l’indecís Marc Márquez (la cadena italiana Sky insisteix que el català serà company del seu germà Àlex Márquez, en l’equip Gresini Ducati, el 2024), que ha acabat, amb molt bon ritme, cert, forçant molt la marxa i, és clar, anant a roda, aquesta vegada del veloç Marco Bezzecchi (Ducati), quart.

«Cal elogiar el treball que ha fet l’organització en aquest circuit i felicitar-los ja que, tot i que hi ha coses per millorar, ens hem de felicitar per córrer aquí»

Aleix Espargaró

Pilot de l’equip Aprilia Racing

«Cal sentir-se contents, orgullosos, del fet que MotoGP pot celebrar un gran premi a l’Índia», va comentar el més gran dels Espargaró al terme de la primera jornada a Buddh. Aleix, que sempre sol ser dels més crítics, gairebé sempre amb raó, ha reconegut que «per a tothom és molt important córrer aquí i jo voldria felicitar el circuit i els organitzadors per l’esforç que han fet. Han fet una gran feina i, sí, cert, al llarg d’aquest cap de setmana, podem suggerir algunes modificacions de cara a l’any que ve, però jo crec que ens hem de felicitar per ser aquí».

Aleix va coincidir amb la resta de pilots. És un traçat curiós, diferent, divertit, difícil, sobretot per l’estrepitosa frenada en la corba 1, que se’ls ha entravessat a tots («de vegades, és com si pilotessis sobre gel, enganya molt, l’adherència de la pista no és fantàstica i, en aquest punt, és molt fàcil bloquejar el tren davanter i caure o passar-te», va assenyalar Àlex Márquez) i, com va dir Maverick Viñales, «serà molt molt dur córrer diumenge tantes voltes amb aquesta calor, amb la calor que et puja del motor i, sí, mai he vist frenades tan dures com les d’aquest circuit».

«Si la carrera hagués sigut avui, potser hauríem lluitat amb els de dalt, però demà milloraran tots, tot i que jo també espero ser més ràpid»

Marc Márquez

Pilot oficial de l’equip Repsol Honda

Notícies relacionades

«És un traçat de frenar i arrencar, frenar i arrencar, cosa que coneixem com a ‘stop and go’, sense gaire adherència com ens passa quan arribem a Qatar, Tailàndia, Indonèsia o Argentina», va assenyalar Aleix Espargaró. «És una pista molt molt tècnica, amb un parell de punts cecs on no veus més enllà i frenades de molt suport, canvis de direcció molt divertits, però molt compromesos, difícils. És, insisteixo, una pista molt tècnica que, sens dubte, com més la coneguem, més disfrutarem, crec».

«Estic content», va començar comentant Marc Márquez després d’un dels seus millors divendres d’aquesta temporada. «Hem treballat molt bé, per descomptat encara tenim molt a millorar, però anem encaminats a tenir un cap de setmana normal. Sovint, és veritat que els pilots talentosos tendeixen a aprofitar-se a l’arribar a un circuit que és nou per a tothom. Si la carrera hagués sigut avui, potser hauríem pogut lluitar pels llocs del davant, però tothom millorarà dissabte. Jo espero també millorar. El circuit m’agrada, sí, i l’adherència, el ‘grip’, és millor del que m’esperava. No és com Misano, que té molta adherència, però és millor que Montmeló, per exemple».