Detingut a Alemanya un violador que es va escapar fa dos anys d’una presó catalana

El detingut està a l’espera de ser extradit per acabar de complir la condemna per agressió sexual i temptativa d’homicidi

Agentes de la unidad ARRO de los Mossos dEsquadra desplegados en el barrio de Cerdanyola de Mataró

Agentes de la unidad ARRO de los Mossos dEsquadra desplegados en el barrio de Cerdanyola de Mataró / ACN

1
Es llegeix en minuts
Germán González
Germán González

Periodista.

ver +

L’Oficina Federal d’Investigació d’Alemanya (Bundeskriminalamt BKA) i els Mossos d’Esquadra van detenir el passat 28 d’abril a la localitat de Frankfurt del Main un home de 27 anys que fa dos anys es va escapar d’un centre penitenciari català quan complia una condemna de 13 anys de presó pels delictes d’agressió sexual i intent d’homicidi.

El sospitós va ser detingut el 2018 per aquests delictes i complia condemna a Brians 2. El 7 de març de 2023 va obtenir un permís ordinari i no va tornar a la presó, motiu pel qual el grup de fugitius dels Mossos va iniciar una investigació per atrapar-lo. Després de diverses gestions a nivell nacional i internacional per localitzar-lo, els agents van sol·licitar cooperació amb la Interpol.

Notícies relacionades

Els Mossos van descobrir que el sospitós tenia família a Alemanya però que, després de la seva fugida, havia passat temps a Bèlgica. L’Audiència de Barcelona va emetre una ordre europea de detenció i entrega, i la policia catalana va començar a col·laborar amb l’alemanya per poder detenir el sospitós. La investigació ha durat dos anys.

El passat 28 d’abril, les autoritats alemanyes el van localitzar en un control de trànsit a Frankfurt del Main i, en tenir constància que tenia una ordre de detenció, el van arrestar. Actualment, el sospitós està ingressat en una presó alemanya a l’espera de ser extradit per complir la condemna a Espanya.