MUNDIAL DE MOTOGP

Bagnaia s’acosta a Quartararo a ritme de rècord

  • El líder del poderós equip Ducati guanya la seva sisena carrera de la temporada, ascendeix a la segona plaça del Mundial de MotoGP i supera ja Aleix Espargaró i està a només 30 punts del campió francès

  • La fàbrica italiana de Borgo Panigale comença a posar en marxa les ordres d’equip, tot i que ho negui, i utilitza el poder dels seus ‘Desmosedici’ per mirar de retardar el màxim possible el ‘Diablo’ a cada GP

Bagnaia s’acosta a Quartararo a ritme de rècord

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Ells diuen que no hi ha (encara) ordres d’equip. I fan bé, forma part de la tàctica i, fins i tot, de la seva manera de ser. Com tampoc deien que ja havien decidit, fa molt, que l’italià Enea Bastianini seria el company de'Pecco' Bagnaia, l’any que ve, a l’equip oficial del ‘team’ Ducati per davant de l’espanyol Jorge Martin i, tanmateix, han mantingut l’operació de màrqueting viva fins fa set dies.

El cert és que Ducati sap fer aquestes coses i, tot i que a l’inici del Gran Premi de San Marino, disputat avui, en el traçat Marco Simoncelli, davant 51.000 aficionats, va dir un dels seus caps, Davide Tardozzi, que no hi havia «encara» ordres d’equip, el cert és que la ‘Bèstia’ només es va atrevir, com a màxim (i ho va fer de meravella) a creuar la línia de meta, en segona posició, a 34 mil·lèsimes del segon, és a dir, a poc més d’un metre de Bagnaia, el pilot escollit per Ducati per intentar proclamar-se nou campió del món.

El poder de Ducati

El poder de les Ducati és ben conegut. És impressionant. Tenen gairebé vuit pilots capaços de guanyar: Bagnaia, Bastianini, Jack Miller, Martin, Johann Zarco, Fabio Di Giannantonio, Luca Marini i Marco Bezzecchi. Amb tots ells a la graella de Misano a les cinc primeres files de sortida, tots envoltant Fabio Quartararo (Yamaha), el campió i líder del Mundial-2022, així com al veterà espanyol Aleix Espargaró (Aprilia), avui sense massa sort (sisè), el cert és que tots han treballat de meravella perquè Bagnaia, que ha tornat a protagonitzar una carrera ‘a l'estil Lorenzo’, de semàfor a bandera de quadres com a líder, es redueixi la distància respecte al ‘Diablo’ i estigui ja a 30 punts, a falta de sis carreres (150 punts).

La carrera, que ha tornat a tenir un Maverick Viñales (Aprilia) prodigiós, segon tot el temps darrere de Bagnaia i, al final, tercer per l’empenta tremenda de Bastianini, ha sigut una demostració que un ‘Pecco’ sense error és, ara, a l’espera que reaparegui Marc Márquez (Honda) invencible. És més, Bagnaia, que ha guanyat la seva sisena carrera de la temporada (la novena de Ducati, que persegueix els 11 triomfs rècord del 2007, últim títol dels italians en mans de l’australià Casey Stoner), es converteix en el nou ‘home rècord’ de la firma italiana a l’aconseguir, per primera vegada en la seva història, quatre victòries consecutives.

El ‘Diablo’ resisteix

«Ho he intentat, però era impossible», ha explicat, amb la boca petita, Bastianini, que acaba de firmar un contracte bianual amb Ducati per al 2023 i 2024, per seure al mateix boxe de Bagnaia. Difícil derrotar-lo a casa, ¿oi? i més sent el perseguidor d’un títol que se’ls resisteix des del 2007. La ‘Bèstia’, repeteixo, va travessar la meta a 34 mil·lèsimes de ‘Pecco’, que va reconèixer que «les primeres voltes han sigut dures perquè, amb el dipòsit ple, el pneumàtic posterior no tenia adherència. A mesura que he anat perdent combustible, ha millorat i, al final, Enea m’ho ha posat molt difícil, però l’he derrotat».

Notícies relacionades

Ala, perfecte, els creurem. Són els caps del Mundial, tot i que el ‘Diablo’ Quartararo, el campió, el líder, continua venent molt cara la seva pell. Pròxima estació: Gran Premi d’Aragó. Potser apareix per allà un tal Marc Márquez, que reapareix, dimarts vinent, a Misano.

Mundial de pilots: 1. Fabio Quartararo (França), 211 punts; 2. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia), 181; 3. Aleix Espargaró (Espanya), 178; 4. Enea Bastianini (Itàlia), 138 i 5. Johann Zarco (França), 125.