La reconstrucció de Dani Pedrosa

Un nou Pedrosa emergeix a Jerez i posa de cap per avall un Mundial en què molt pocs el consideraven candidat

eprozas38343767 jerez  7 de mayo 2017 marc m rquez y dani pedrosa  en el pod170508211515

eprozas38343767 jerez 7 de mayo 2017 marc m rquez y dani pedrosa en el pod170508211515 / REPSOL MEDIA Jaime Olivares Camp

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

L’entorn de Dani Pedrosa explica que, en els últims mesos, han descobert un munt de detalls en què s’aprecia que el campió català, de 31 anys, l’únic pilot capaç de guanyar, durant 16 temporades consecutives, com a  mínim, un gran premi cada any, és un altre, més alegre, més optimista, més segur, no més veloç, perquè sempre ha sigut rapidíssim. I tot això, després de superar 16 fractures i desenes d’operacions. Aquesta ha sigut la reconstrucció de Dani Pedrosa.

Si han d’escollir un detall, escullen el que va passar dissabte en l’entrenament de la 'pole'. «Mai abans el Dani s’hauria comportat com es va comportar dissabte. Mai abans hauria acceptat, per falta de coratge, confiança i seguretat, anar per la 'pole', portant enganxat al seient el Marc (Márquez). L’any passat, el Dani hauria renunciat a l’intent. Però, aquest cop, segur com està de la seva força, ha estirat el Marc, s’ha despreocupat d’ell i ha aconseguit el millor crono», expliquen des del box del 'team' Repsol-Honda. Aquest és el nou Pedrosa 2.0.

Els caps de l'equip Repsol Honda  Els caps de l'equip Repsol Honda consideren que l'alegria amb què Pedrosa ara es pren la vida i les curses l'han convertit en candidat al títol

DISFRUTAR MÉS DE LA VIDA

Pedrosa ha decidit disfrutar de la vida envoltat d’amics. «M’estan passant moltes coses maques», explica el vencedor de Jerez. «I n’he de ser conscient. Provocar que la gent del teu voltant sigui feliç és molt gratificant. De jove, això et surt sol; de gran, cal fer més esforç i envoltar-te de gent que t’apreciï i ajudi». A Jerez hi havia la mama Basi, elpapa Antonio, 'Sete' Gibernau («jo no soc el seu 'coach', soc el seu amic»), Edu Villodre, el seu ajudant, i Rhys Edwards, la persona que li porta les relacions externes.

Expliquen els seus que, des que va acomiadar Alberto Puig, que havia dirigit la seva carrera des de nen, Pedrosa no tenia ningú amb qui parlar de les seves coses. «Ara ja té algú que l’ajuda a reflexionar i se’l nota més feliç. Havia de ser més positiu i ho està aconseguint», explica Gibernau. «El Sete ha donat al Dani un punt de seguretat i confiança brutal i això és molt positiu», diu un dels caps de l’equip Repsol-Honda.

L’arribada del tècnic italià Giacomo Guidotti ha sigut, també, importantíssima per a aquest canvi. Guidotti transmet confiança i, diuen, ha provocat un canvi molt similar al que va forçar Valentino Rossi quan es va desprendre, sorprenentment, de l’australià Jeremy Burgess. «Pot ser que Giacomo li digui les mateixes coses que li deien els seus tècnics anteriors, però l’hi diu d’una altra manera», assenyalen des del seu taller.

Ser més positiu, prendre’s la vida amb alegria, ha convertit Pedrosa en una altra persona i un altre pilot. «Ara, se’l veu molt més il·lusionat, fins i tot per participar en esdeveniments de l’equip o rodes de premsa», assenyala un dels responsables de premsa del 'team'. El Dani, diuen, s’ha adonat que l’any passat es va equivocar al pretendre autogestionar la seva carrera ell sol. Ara s’ha posat en mans d’Edwards, un professional d’aquest sector, i ell es dedica a córrer.

Sete Gibernau

EXSUBCAMPIÓ DEL MÓN DE 500CC

"Jo no soc el 'coach' del Dani, jo soc el seu amic. El Dani havia de ser més positiu; ho està aconseguint i això es nota a la pista"

«El Dani és molt més feliç ara», explica un altre responsable de l’equip Repsol-Honda. «En els assajos de Phillip Island d’aquest any, l’oficina del Dani, un contenidor enganxat al nostre, era tan sorollosa i divertida com la de Márquez, que sempre és una festa».

Notícies relacionades

Tots els que t’ajuden a entendre com s’ha produït aquesta transformació, t’expliquen que la nova moto i els nous pneumàtics Michelin també han ajudat a la seva felicitat. «La moto de l’any passat era més brusca i electrònicament menys dolça. Ara, com reconeix el Marc, és més regular, més suportable, les virtuts són menys virtuts i els defectes, menys defectes». A més, el pneumàtic intermedi de Michelin s’adapta perfectament al pilotatge suau, de més tacte, més talentós de Pedrosa, no així a l’estil agressiu, salvatge, del Marc, que, gairebé sempre, ha de decantar-se pel dur, assumint més riscos que el Dani.

ENGANXAT ALS MILLORS

Els caps de l’equip es feliciten per mantenir la seva confiança en Pedrosa, quan molts van considerar un error la seva renovació després d’estar 12 anys darrere del títol que li falta. Els japonesos estan convençuts que el salt protagonitzat pel Dani farà que el Marc elevi el seu nivell competitiu, cosa que molts consideren pràcticament impossible. Ahir, sense anar més lluny, Maverick Viñales, Pedrosa i Márquez van acabar el test de Jerez tots tres en 81 mil·lèsimes de segons. 

Temes:

Dani Pedrosa