MOTOCICLISME

Rabat presenta la seva candidatura al títol mundial de Moto2

El pilot català aconsegueix un triomf autoritari a Qatar mentre que Viñales debuta amb un extraordinari cinquè lloc

El podi del GP de Qatar de Moto2: Esteve Rabat, escortat per Takaaki Nakagami i Mika Kallio.

El podi del GP de Qatar de Moto2: Esteve Rabat, escortat per Takaaki Nakagami i Mika Kallio. / EFE / STRINGER

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS Doha (Enviat especial)

Fabulosa carrera la d'aquest diumenge a Losail (Qatar) d'Esteve Rabat, 'Tito' per a tots. Fantàstica presentació com clar candidat al títol mundial de Moto2 que, l'any passat, se li va escapar davant un portentós Pol Espargaró i un velocíssim Scott Redding. Espectacular manera de demostrar que aquest any lluitarà des de la primera a l'última carrera pel ceptre mundial.

En la nit qatariana, Rabat, que no ha sortit gaire bé i s'ha vist obligat a realitzar les primeres voltes a ritme de rècord per poder enxampar el japonès Takaaki Nakagami i el finlandès Mika Kallio, que s'han escapat quan s'han apagat els semàfors, ha fet una autèntica exhibició a la part final de la prova per davant del pilot japonès, que ja fa uns quants anys que persegueix el somni de coronar-se campió. La sorpresa de la jornada ha estat un portentós Maverick Viñales, el nou pilot de l'equip de Sito Pons, que ha fet una extraordinària carrera, bregant amb pilots que ja fa uns quants anys que estan a la categoria. Ha acabat cinquè quan partia des del 14è lloc de la graella, és a dir, des de la quarta línia.

La felicitat del guanyador

"Era el resultat que volíem, el que necessitàvem i el que mereixíem després de la gran pretemporada que hem fet", ha explicat Tito Rabat, efusivament felicitat per tot el seu equip i la seva família, present en el traçat qatarià. "Queda molt, queda tot el campionat, però no hi ha res millor que començar guanyant i demostrant que hem fet els deures fins a arribar a la primera carrera". Rabat, que ha estat diverses voltes observant Kallio i Nakagami després de remuntar fins a ells, els ha superat tots dos a falta de 8 de les 20 voltes de què constava la carrera i, finalment, ha pogut resistir el terrible atac que, en l'últim gir, li ha llançat el pilot japonès de Kalex. Kallio ho ha vist sempre des del balcó de la tercera plaça.

Viñales, portentós en el seu debut

Notícies relacionades

"Només puc dir que estic felicíssim i molt content d'haver fitxar per l'equip de Sito Pons, ja que després de la conquista del títol de Moto3 en l'última carrera de l'any passat, només tenia ganes de provar-me en la nova categoria. La veritat és que aquesta cinquena plaça m'omple d'orgull i vull dedicar-l'hi a l'equip que ha treballat molt, molt dur i bé perquè pogués adaptar-me al més aviat i millor possible a la nova moto, que no té res a veure amb la de l'any passat", ha sentenciat un satisfet i somrient Viñales. Perquè se'n facin una idea, el seu company d'equip, el mallorquí Luis Salom, que l'any passat també va bregar per la victòria al Mundial de Moto3 fins a l'última carrera, ha acabat al lloc 15è, a 40 segons del vencedor.

Classificació del Mundial de Moto2: 1. Esteve Rabat (Espanya), 25 punts; 2. Takaaki Nakagami (Japó), 20; 3. Mika Kallio (Finlandès), 16; 4. Thomas Luthi (Suïssa), 13; 5. Maverick Viñales (Espanya), 11.