Urbanisme i infraestructures
S’instal·len les primeres papereres d’autocompactació a Ciutat Vella
Es col·locaran deu contenidors de gran capacitat previstos per a espais d'ús intensiu a Barcelona
Aquests dipòsits permeten augmentar cinc vegades el volum de recollida de residus d'un d'estàndard

Personal del Ajuntament instal·la una papelera dautocompactació al districte de Ciutat Vella. /
Els propers dies es col·locaran deu papereres d’autocompactació al districte de Ciutat Vella. Es tracta de papereres de gran capacitat previstes per a espais d’ús intensiu, que permeten augmentar cinc vegades el volum de recollida de residus d’una paperera estàndard. La prova pilot servirà per valorar-ne l’extensió a altres punts de la ciutat.
Les papereres compactadores tenen un disseny hermètic que evita que els animals hi puguin furgar i que se’n propaguin les olors. A més, incorporen un sistema d’avís quan la paperera s’acosta a la capacitat màxima i usen una interfície de programació d’aplicacions (API) que es pot connectar a la plataforma de gestió dels serveis de neteja de la ciutat, de manera que són més avançades tecnològicament.
Papereres més sostenibles
Són més sostenibles, per tres motius: en primer lloc, redueixen la freqüència de recollida i, per tant, la mobilització de vehicles destinats a aquesta tasca. En segon lloc, funcionen amb tecnologia solar i, finalment, tenen una vida útil de més de deu anys.

Una de las deu papereres d'autocompactació al districte de Ciutat Vella. /
Les deu unitats inicials se situen al cor de la ciutat, concretament, a la plaça Comercial, al carrer de Valldonzella amb el de Joaquín Costa, a la plaça de Sant Miquel, a la Rambla, a tocar de plaça de Catalunya (on hi haurà dues unitats), al tram final de la Rambla (on també s'instal·laran dues unitats), a la plaça de la Catedral, a la plaça de Vicenç Martorell amb el carrer de les Ramelleres i a la plaça del Mar.
El Pla Endreça a Ciutat Vella
Notícies relacionadesLa introducció d’aquest nou model de papereres s’emmarca en el Pla Endreça, que a Ciutat Vella es tradueix en el canvi de 221 bústies de recollida pneumàtica i la substitució de les 1.504 papereres tradicionals que hi ha al districte.
Així mateix, es retiraran les papereres de menys de 70 litres i les dobles de 140 litres i es col·loquen la del model Barcelona, de 70 litres de capacitat, i la paperera doble, de 220 litres, a les zones amb més activitat i usos. Als espais on s’ha detectat un ús més intensiu s’hi afegeixen 20 papereres més.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV
- ENERGIA La Moncloa s’obre a retardar el tancament de les nuclears però sense carregar el rebut de la llum de 1.300 milions que ara paguen les elèctriques
- TROBADA MULTISECTORIAL Sant Isidre mostra l’essència del Solsonès
- Lleida: molt per descobrir
- temps de flors Girona, un gran jardí