temor a seül
Alarma a Corea del Sud arran de la mort de 36 vacunats contra la grip
Les autoritats sanitàries asseguren que no han trobat ni un vincle entre aquestes morts i les injeccions
A principis de mes es van retirar més d'un milió de dosis després de descobrir-se que en alguns casos s'havia trencat la cadena de fred necessària per a la seva conservació

undefined28426311 barcelona barcelones 22 01 2015 sociedad el departame200919220641
El nerviosisme s’ha instal·lat avui entre els sud-coreans al reportar-se que 36 persones han mort després de rebre la vacuna de la grip des del setembre, tot i que les autoritats sanitàries asseguren que no han trobat ni un vincle entre aquestes morts i les injeccions.
L’Agència per al Control i Prevenció de Malalties ha informat aquest divendres que 36 persones d’una mica més de 8 milions que han sigut inoculades des de setembre com a part de la campanya pública de vacunació de tardor han mort.
A això s’hi uneix el fet que a principis de mes es van retirar més d’un milió de dosis de la vacuna després de descobrir-se que en alguns casos s’havia trencat la cadena de fred necessària per a la seva conservació en condicions idònies.
També, que un dels 36 morts fos un noi de 17 anys i no algú d’edat avançada, com la resta.
No obstant, les autoritats han insistit que l’autòpsia del noi no va mostrar cap connexió entre la vacuna i la seva mort, i ha recordat en un comunicat publicat avui que «el nombre de morts després de rebre la vacuna és només una dada que es va anotant», i que «la dada per si mateixa no vol dir que aquestes morts fossin causades per la injecció de vacunes per a la grip».
L’organisme i el Ministeri de Salut han dit que s’està portant a terme una investigació a fons, incloent-hi nou autòpsies, però que se seguirà endavant amb la campanya pública de vacunació.
Notícies relacionadesCorea del Sud ha iniciat aquest any una campanya de tardor que pretén vacunar 19 milions de persones (un 37% de la població), incloent-hi ciutadans de la tercera edat i adolescents, per evitar un escenari de contagi generalitzat de la grip que compliqui la lluita contra Covid-19.
Experts sud-coreans consultats per l’agència Yonhap asseguren que la probabilitat de morir a causa dels efectes secundaris generats per la vacuna de la grip és gairebé nul·la, tot i que demanen que s’aclareixin tots els dubtes, perquè el públic pugui rebre la injecció sense recels.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Administració de justícia Posada en marxa dels tribunals d’instància i les oficines de justícia
- Sanitat Els hospitals tancaran més de 10.200 llits a l’estiu per la falta de personal
- INFRAESTRUCTURES El Govern donarà avui llum verda a dos intercanviadors ferroviaris al Vallès
- Episodi tòrrid 60.000 catalans treballen sense mesures per a les onades de calor
- L’escombriaire morta va treballar tot el dia a Ciutat Vella