La policia israeliana instal·la un mur de formigó entre un barri palestí i una colònia
Plaques de formigó separen la colònia d'Armon Hanatziv de Jabel Mukaber

Un palestí, amb una armilla fluorescent i el distintiu de «premsa», apunyala a un soldat israelià a Hebron. Els soldats van matar després a l’agressor. /
La policia israeliana ha començat a instal·lar un mur provisional de 2,5 metres d'altura entre la colònia jueva d'Armon Hanatziv (Talpiot Est) i el barri palestí de Jabel Mukaber, a la part aquest de Jerusalem, ocupada per Israel, per “evitar que es llancin pedres o còctels Molotov”, segons ha dit un portaveu policial.
El mur, que porta impresa la frase “barrera policial temporal”, està integrat per sis plaques de formigó recobertes de pedra de Jerusalem i no impedeix l'entrada i sortida de vianant.
La seva presència a la zona coneguda com “el balcó”, on una casa va ser atacada amb còctels casolans l'any passat, “durarà tant de temps com sigui necessari” i podrà ampliar-se, “segons les necessitats de seguretat”, indica Luba Samri, portaveu de la policia.
A la colònia d'Armon Hanatziv -que té una part construïda en terres palestines de Jabel Mukaber i una altra en una zona que era terra de ningú, segons l'armistici del 1949 que va posar fi a la guerra entre Israel i una coalició de països àrabs- es va produir un dels atacs més greus dels últims dies.
Dimarts passat, dos palestins van entrar en un autobús de la línia 78 en una parada de l'assentament d'Armon HaNatziv amb una arma de foc i un ganivet. Van matar dues persones i van ferir-ne deu més. La policia va matar un dels atacants, que eren de Jabel Mukaber, i en va ferir greument a l'altre.
MILERS DE COLONS A LA ZONA
La instal·lació d'aquest mur ha portat a pensar en la possibilitat que el Govern israelià acabi separant tota la zona est de l'oest de la ciutat, encara que seria complicat portar a la pràctica una mesura com aquesta per diversos motius, principalment perquè a la part palestina de la ciutat viuen milers de colons israelians que veurien la seva mobilitat afectada.
El portaveu del ministeri d'Exteriors israelià, Emmanuel Nahshon, assegura que la mesura “no té significat polític, és un aspecte més de les nostres mesures de seguretat”.
“Això no és un mur perimetral sinó un obstacle temporal instal·lat per la policia en una àrea entre Talpiot Est i Jabel Mukaber, on hi ha un historial de llançament de pedres i còctels Molotov contra cases i vehicles jueus. (La instal·lació del mur) s'ha dut a terme per evitar ferits i danys a propietats”, segons afirma l'ajuntament de Jerusalem en un comunicat.
La Unió Sionista, integrada pel Partit Laborista de centreesquerra i el centrista Hatnuah, acusa el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, de voler dividir Jerusalem.
“Netanyahu ha partit oficialment Jerusalem avui i ha demostrat que els discursos contundents són una cosa i les accions són una altra cosa completament diferent”, va indicar la Unió Sionista en un comunicat.
CRÍTIQUES A L'OPOSICIÓ
“Netanyahu, que va advertir (en la campanya electoral) que si (els líders de la Unió Sionista) Isaac Herzog i Tzipi Livni arribaven al Govern necessitaríem vehicles blindats per desplaçar-nos al Mur de les Lamentacions, ha portat a una situació en què Jerusalem està dividida, els jueus tenen por d'anar al Mur de les Lamentacions, i la policia i els soldats han de controlar els principals carrers i centres comercials”, assenyala la nota.
“Netanyahu ha perdut la capacitat de garantir la seguretat dels ciutadans d'Israel i de mantenir Jerusalem com una ciutat unida i segura. S'ha d'anar a casa”, afirma la Unió Sionista.
El Govern israelià va decidir que l'Exèrcit assisteixi la policia a Jerusalem per controlar la seguretat en carreteres i transports públics. Ahir, la policia va assegurar que van començar a desplegar-se 300 soldats a Jerusalem per reforçar la seguretat en els transports públics, però de moment, a les parades de tramvia i autobús s'han distribuït més policies de fronteres.
Notícies relacionadesTambé s'han contractat diversos guàrdies de seguretat i s'ha augmentat el nombre de soldats en alguns punts del mur de separació que Israel va aixecar a Cisjordània.
.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- La doble aposta catalana
- Les anomenades arbovirosis El Govern llança un front comú contra les malalties transmeses per mosquits, sobretot el dengue
- LES ALTERNATIVES El pla b del Barça a la segona plantada de Nico Williams: Rashford, Luis Díaz, Rafa Leao...
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: Tres de cada quatre catalans exigeixen limitar els pisos turístics i regular el preu del lloguer
- Negociacions amb el PSOE Junts reclama a Sánchez un interlocutor «que mani» i avenços en els pactes pendents durant aquest mes
- Pronòstic del Meteocat Cap de setmana de pluja i calor a Catalunya: El Meteocat activa avisos tant per precipitacions torrencials com per calor nocturna