S'ACABA L'AMENAÇA
Anul·lades les dues alertes de tsunami a tot l'oceà Índic
Un terratrèmol de 8,7 graus a Indonèsia ha afectat la regió nord de Sumatra, la mateixa zona on el 2004 van morir 230.000 persones
Les alertes detsunami a l'oceà Índic pel terratrèmol de 8,7 graus en l'escala oberta de Richter i la posterior rèplica de 8,2 que han afectat l'illa de Sumatra han estat anul·lades. El Centre d'Alerta de Tsunami del Pacífic ha indicat que hi ha hagut un "tsunami significatiu" però que l'amenaça ha passat.
Un sisme de magnitud 8,7 en l'escala de Richter ha afectat avui la regió nord de l'illa de Sumatra i Aceh, la seva província més occidental, a Indonèsia. Les autoritats del país han donat l'alerta de tsunami, que ja ha estat suspesa.
L'institut sismològic d'Indonèsia ha informat que el terratrèmol s'ha notat a tota la costa oest de l'illa. El potentterratrèmol també s'ha notat a Singapur, Tailàndia i l'Índia.
Poc després del sisme, les autoritats tailandeses també han llançat una alerta de tsunami i han demanat a les poblacions que viuen a la costa del mar d'Andaman que s'allunyin de la zona. "La gent que viu a la costa d'Andaman s'ha de desplaçar cap a les altures i mantenir-se tan lluny del mar com sigui possible", ha indicat el Centre Nacional de Gestió de Catàstrofes.
L'institut sismològic d'Indonèsia ha rebaixat la intensitat a 8,5 graus, mentre que el servei geològic dels Estats Units l'ha deixat en 8,7.
El precedent del 2004
El terratrèmol s'ha notat a la costa oest de l'illa de Sumatra, però les autoritats de moment no han informat de víctimes ni danys.
Segons el servei geològic dels Estats Units, l'epicentreha estat a 33 quilòmetres de profunditat i a 431 quilòmetres al sud-oest de Banda Aceh, la capital de la província d'Aceh.
La zona del terratrèmol és la mateixa on un altre sisme va formar el tsunami que el 2004 va matar unes 230.000 persones en una dotzena de països banyats per l'Índic, la majoria a Aceh. Llavors la profunditat va ser de 30 quilòmetres, encara que la distància de la costa ara és més gran.
Indonèsia forma part de l'anomenat Anell de Foc del Pacífic i pateix uns 7.000 terratrèmols cada any, la majoria de baixa magnitud.
- Novetats en el format RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Seguretat Social El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- Successos Mort dels germans d'Amer: un va matar a l'altre i després es va suïcidar
- incident als voltants de l’estadi Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- En investigació El cap d’un dels bombers dels canvis de sexe fraudulents el defensa contra Interior