DECLARACIONS JUDICIALS
Imanol Arias admet el seu error amb Hisenda i es compromet a tornar "fins a l'últim euro"
Explica al jutge Moreno que està "angoixat" perquè es pensi que va voler defraudar al fisc 2,1 milió d'euros

34502413 60 /
L'actor Imanol Arias ha reconegut davant el jutge Ismael Moreno que va cometre "un error" al confiar en el despatx Nummaria que dirigia Fernando Peña i s'ha compromès a tornar a Hisenda "fins a l'últim cèntim d'euro" durant la seva declaració com a investigat que s'ha prolongat prop d'una hora, segons han informat fonts jurídiques.
L'actor ha explicat al togat que és un home "molt confiat" i que va deixar els seus assumptes fiscals en mans d'aquest despatx perquè "tenia molt bona fama", però que sempre els va demanar que totes les operacions que li portessin a terme fossin legals. Per això, va afirmar que "no va sospitar mai que hi hagués res d'irregular".
Així mateix, va reconèixer que se sentia "angoixat" perquè es pensi que ha volgut defraudar Hisenda, segons les mateixes fonts que van recordar que Arias és una persona compromesa amb moviments socials. L'actor va participar en la campanya per donar el 0,7% de la renda a fins socials el 2014.
ENTRAMAT
El jutge l'ha cridat a declarar perquè la fiscalia l'acusa d'haver ocultat a l'erari públic 2,1 milió d'euros entre els anys 2010 i 2014 a través de l'estructura Leitmotif Proyects, que va muntar amb la seva germana, Ana Isabel, i que va ser creada per Nummaria que va usar societats britàniques opaques a Londres. L'actor està sent investigat per cinc delictes fiscals.
La seva companya a la sèrie 'Cuéntame cómo pasó', Ana Duato, ja ha comparegut davant el jutge i va assegurar, com ha declarat avui el seu marit a la sèrie, que confiava en Peña perquè gestionés els seus ingressos perquè ella no té coneixements suficients per portar a terme les seves declaracions de la renda. També va assegurar que l'única ordre que va donar a Peña va ser que usés mecanismes legals. L'actriu va reconèixer que cobrava 50.000 euros per cada capítol de la sèrie.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- incident als voltants de l’estadi Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro