A 'VANITY FAIR'

Charles Manson: "Sóc un mal home, mesquí i brut"

Condemnat a cadena perpètua per l'assassinat de Sharon Tate i de sis persones més ha presentat un recurs per reobrir el seu cas

Charles Manson, durant el judici per l’assassinat de Sharon Tate, en una imatge de desembre del 1970.

Charles Manson, durant el judici per l’assassinat de Sharon Tate, en una imatge de desembre del 1970. / AP

1
Es llegeix en minuts
EFE / Madrid

Quan es compleixen 40 anys des que va ser condemnat per l'assassinat de set persones, entre elles l'actriuSharon Tate, esposa del cineasta Roman Polanski i embarassada de vuit mesos,Charles Manson declara en l'edició espanyola deVanity Fairque és "un mal home que dispara a la gent".

Després de més de dues dècades de silenci i des de la presó californiana de Corcoran, on compleix una condemna decadena perpètua, Charles Manson, de 76 anys, diu en espanyol a aquesta revista que "la mala herba no mor mai". "Visc en l'inframón. No li dic a la gent el que han de fer. Ells saben el que han de fer. I si no ho saben, no vénen a mi. Sóc un mesquí, un brut, un facinerós i dolent", assenyala Manson quan se li pregunta pels assassinats, comesos les nits del 9 i 10 d'agost del 1969.

Els tribunals van considerar en el judici que Manson va ordenar a quatre joves amb els quals compartia comunahippy en un ranxo als afores de Los Angeles cometre els assassinats amb el fi d'esperonar una guerra racial que el mateix Manson hauria vaticinat. Per aquests crims va ser condemnat a mort, però després de l'abolició de la pena capital a Califòrnia la pena li va ser commutada per una altra de cadena perpètua.

Drets vulnerats

Recentment, Manson s'ha posat en mans de l'advocat italià Giovanni Di Stefano, conegut per haver defensat Saddam Hussein, per intentar reobrir el seu cas, segons informa la revista, que surt a la venda aquest dimarts. L'advocat ha presentat en el seu nom un recurs davant el Comitè Interamericà de Drets Humans i ha enviat una carta al president dels Estats Units, Barack Obama, en què li sol·licita l'anul·lació de la condemna per haver-se vulnerat durant el judici els drets de Manson.

Notícies relacionades

En les al·legacions, Di Stefano explica que a Manson no se li va permetre defensar-se a si mateix ni tampoc testificar davant un jurat al qual consideren que el fiscal del cas va manipular creant una teoria sobre una conspiració que no va existir, segons avançaVanity Fair España.

Manson aprofita per carregar contra Obama. "Crec que Obama és idiota per fer el que fa. No sé com l'han pogut enganyar per ficar-se allà. Estan jugant amb ell". El pres qualifica el cap de la Casa Blanca d'"esclau de Wall Street".