Agafa pa i suca
Les cocteleries també ploren
És un sector nocturn per definició. No es pot beneficiar de les franges d’obertura permeses, llevat que et vingui de gust un Negroni amb una magdalena a les 9 del matí
Les restriccions post-Reis no han afluixat la soga de l’hostaleria. Si no eren pocs els caps que ja havien rodat fins ara en aquest sector en descomposició, mentre teclejo m’assalten visions tan apocalíptiques que la marxa dels Caminants Blancs sembla l’Aplec del Riure al seu costat. Però ja que estem en mode lament, permeteu-me que centri el focus i tingui un moment per a les cocteleries: l’espècie, segons el meu parer, en més perill d’extinció de tota aquesta escabetxada.
Tot i que hi ha cocteleries com a Tándem o Ideal que obren al migdia, el sector no pot sobreviure a base de copes diürnes, això ho sap fins i tot un tonto. La cocteleria és nocturna per definició i no es pot beneficiar de les franges d’obertura permeses, llevat que et vingui de gust un Negroni amb una magdalena a les 9 del matí. Després de gairebé un any de penúries, Antonio Naranjo, barista de Dr. Stravinsky i Especiarium, m’explica que obre a l’hora de dinar «per mantenir viu l’esperit», poc més. Les cocteleries s’esllangueixen en silenci. Se’ns en van.
Nostàlgia en barra
En totes les tragèdies sempre hi ha un oblidat. Es parla dels estralls de restaurants i bars durant la pandèmia, però pocs ploren la cocteleria (englobada erròniament en el concepte espanyol de ‘bar’, quan té uns bioritmes molt diferents). Imagino el futur pròxim i només veig nostàlgia de quan vam ser una de les capitals mundials del còctel. Aquells dies semblen tan llunyans i irrecuperables... Perquè les cocteleries no només s’estan arruïnant, sinó que, quan torni la quotidianitat Déu sap quan, s’enfrontaran a un altre desafiament: aconseguir que el públic recuperi l’entusiasme per l’oci nocturn i els glops de qualitat. No ens n’oblidem.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Futbol Vergonya històrica d’un Neymar que esclata a plorar «Va ser una vergonya»
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents