Dolç plaer
Apunteu aquesta recepta de torró casolà senzill i més saludable que els industrials
Tot i que els últims anys s’han multiplicat les propostes, aquí deixem una proposta per fer a casa torró de Xixona
Hi ha moltes coses que es poden associar automàticament al Nadal: El Pare Noel, els avets decorats, els llums i els regals són comuns a tot el món, tot i que a cada lloc tenen les seves peculiaritats, però hi ha altres tradicions que són exclusives d’Espanya. A més dels Reis d’Orient, si hi ha una cosa que no pot faltar al país en aquestes dates tan especials és el torró.
Si bé el torró tradicional és l’elaborat amb ametlla i mel (tant el ‘dur’ com el ‘tou’), els últims anys s’han multiplicat les propostes innovadores que han portat al límit aquest dolç. Tant és així que per a molts aquestes propostes s’allunyen molt del que hauria de ser un torró.
Notícies relacionadesXefs de la talla de Dabiz Muñoz s’han sumat a aquesta tendència. El recentment nomenat millor cuiner del món ha llançat aquest any al mercat quatre varietats de torró que es poden trobar als supermercats per 15 euros per tauleta. Hi ha quatre propostes: tortell de Reis, pastís de formatge de la Pedroche, llet amb cereals i crispetes de blat de moro.
No obstant, si sou dels que prefereixen allò de tota la vida i aquest Nadal voleu animar-vos a intentar fer la versió tradicional a casa, aquí us deixem una recepta de torró de Xixona senzilla i més saludable que molts dels preparats industrials.
Ingredients
300 grams d’ametlla molta
200 grams de mel
50 grams de sucre
30 grams de clara d’ou pasteuritzada
Una mica de sal
Una mica de canyella molta (opcional)
Ratlladura de llimona (opcional)
Elaboració:
Torreu les ametlles moltes a la paella a foc lent i removent constantment.
Coueu en un cassó la mel i el sucre fins que s’integrin i després retireu-ho.
Bateu les clares d’ou i incorporeu-hi la barreja de mel i sucre. Torneu-ho a posar al foc a temperatura molt baixa perquè no qualli.
Ja retirat del foc, incorporeu-hi l’ametlla, la canyella, la sal i la ratlladura de llimona.
Col·loqueu-ho al motllo pressionant bé, cobrii-ho amb un film plàstic i poseu-hi un pes a sobre.
Deixeu refredar durant almenys sis hores a la nevera.
- Novetat musical Sopa de Cabra publica una versió electrònica de 'Camins' amb la cantant Suu i el discjòquei Mon Dj
- Partidari de la línia dura Mojtaba Khamenei, el misteriós nou líder suprem de l’Iran: continuisme, desafiament als EUA i revés al principi de la revolució contra la successió hereditària
- Subvencions S’obre el termini del Bo Lloguer Jove a Catalunya: així pots demanar fins a 250 euros al mes per pagar el lloguer
- Els comptes del 2026 Els Comuns exigeixen al Govern que limiti la compra especulativa d’habitatge encara que no aprovi els pressupostos
- Temps Alerta de l’Aemet: tempestes fortes amb calamarsa i nevades a Catalunya aquest dilluns
