la recepta de la meva vida
Recepta de pa bau amb calamars a l'andalusa
"Aquest plat, molt fàcil de fer i molt barat, agrada molt als meus clients", explica Pablo Carrizo, de This & That
PER AL PA 'BAO' (10 UNITATS)
Ingredients
- 250 g de farina de força
- 5 g de sal
- 20 g de sucre
- 20 g d'oli de gira-sol
- 50 ml d'aigua
- 90 ml de llet sencera
- 14 g de llevat en pols
- 25 g de llevat fresc
Elaboració
1. En un bol, barrejar la farina, la llet, l'aigua, els llevats, la sal, el sucre i l'oli amb l'ajuda d'una espàtula fins a integrar mitjanament els ingredients.
2. Bolcar la barreja en una superfície neta i amassar fins a obtenir una massa homogènia i llisa.
3. Introduir la massa en un recipient hermètic i deixar reposar a 20 graus o més durant 1 hora. La massa agafarà volum, gairebé el doble.
4. Bolcar la massa en una superfície lleugerament empolvorada amb farina.
5. Dividir la massa en 10 peces de 50 grams cadascuna. Fer les pastes. Tapar i deixar reposar 10 minuts a 20 graus o més.
6. Estirar cada peça amb un corró donant la forma ovalada (ens recordarà a una llengua) i amb un gruix de 3-4 mil·límetres.
7. Col·locar un quadradet de paper de forn per sota i, entre mitjà, una mica d'oli de gira-sol perquè les peces no es peguin en la cocció. Repetir el procés amb la resta de 'baos'.
8. Tapar i deixar reposar 15 minuts a 20 graus o més.
9. Coure al vapor entre 6 i 8 minuts.
PER ALS CALAMARS
Ingredients
- 100 g de farina de moniato
- 500 g de calamars petits
- 1 {cebolleta} tendra
- 250 ml d'oli vegetal per fregir
- Maionesa de {kimchi} al gust (opcional)
Elaboració
1. Netejar els calamars per complet i tallar-los en cèrcols petits.
Notícies relacionades2. Passar-los per farina de moniato i fregir-los en oli bé calent.
3. Acompanyar amb maionesa de 'kimchi' i cebeta tallada ben fina.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
