Descobreixen que el rom cubà Matusalem té el seu origen a Lloret de Mar
El descobriment respon a una investigació de dos historiadors d'aquesta localitat que treballen en un projecte per reivindicar l'aportació lloretenca a la cocteleria

undefined16838993 190614193601
El rom cubà Matusalem, reconegut internacionalment fins al punt que va arribar a comptar amb la meitat de la quota de mercat en aquell país, té el seu origen a Lloret de Mar, ja que els seus creadors i fundadors de la marca eren indians que van viatjar allà des d’aquesta població de la Costa Brava.
El descobriment respon a una investigació de dos historiadors d’aquesta localitat, David Barba i Montserrat Sala, que treballen en un projecte per reivindicar l’aportació lloretenca a la cocteleria i que han fet públic el resultat del seu treball amb motiu de la celebració de la Fira dels Americans d’aquest cap de setmana.
Barba i Sala van indagar fa algun temps les figures de Constantí Ribalaigua, el Constantí que va inventar el daiquiri, i en la de Miquel Boadas, conegut per l’establiment amb el seu cognom de Barcelona.
Ara, la pista d’aquest tercer nom se'l va donar un hipogeu del cementiri de Lloret de Mar, una joia del modernisme amb destacats panteons de veïns que se’n van anar a fer les Amèriques, van fer fortuna i la seva família va voler demostrar-ho més enllà de la mort amb obres d’art en la qual reposen des que van deixar aquest món.
Arxius cubans
Segons expliquen els dos investigadors a EFE, la làpida presentava dos cognoms, Camp i Nonell, que els historiadors van creuar amb arxius a Cuba i van descobrir que es tractava de la mateixa família que va crear la marca Ron Matusalem.
L’escultor a qui es va encarregar aquesta obra d’art funerari era Ismael Smith, una raresa dins del moviment noucentista, i tant David Barba com Montserrat Sala només van haver d’estirar el fil.
Pablo Nonell Garriga i els seus dos nebots Enric Camp Nonell i Benjamí Camp Nonell van ser els qui van crear el Ron Matusalem, elaborat amb el mètode solera que s’utilitza al xerès i que el distingia d’altres marques.
Bacardit era el seu principal competidor i Ernest Hemingway un dels seus consumidors, però la cronologia de la firma es va enterbolir amb la sortida de Cuba el 1959.
El símbol de la marca és una oreneta i l’objectiu de Barba i Sala, que formen part de l’empresa Amargor Cultura, és reivindicar el pes a la cocteleria d’aquests indians de Lloret de Mar amb futures accions com una fira del sector.
Per celebrar el descobriment, aquest divendres es presentaran els detalls en la segona edició d’una festa denominada Cocktail Happs amb motiu de la inauguració d’una terrassa a l’Hotel Delamar.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers