Competició elèctrica

Cupra e-Racer, potència total

  • Basats en els cotxes del TCR, els elèctrics del Pure ETCR tenen molta més potència que els seus germans equipats amb motors de combustió

Cupra e-Racer, potència total

Cupra

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

És una evidència que la mobilitat i la indústria de l’automòbil estan virant cap al terreny electrificat i el món de l’esport i de la competició, lògicament, no pot ser-ne aliè. Hi ha qui està a favor i qui en contra, però la tendència és clara i notòria i a poc a poc s’està imposant per la mateixa empenta dels fabricants.

Les grans competicions de motor ja s’han electrificat, parcialment, com és el cas de la Fórmula 1, el Mundial de Resistència (WEC) i pròximament els Ral·lis (WRC), però hi ha altres esdeveniments que ja aposten al 100% per l’energia elèctrica, com són la Fórmula E o l’Extreme E. Els turismes també s’han enganxat a aquesta tendència i l’ETCR o Pure ETCR són les sigles que defineixen el món de les carreres d’esportius elèctrics.

Basats en els participants del TCR, els cotxes elèctrics del Pure ETCR són turismes de carreres però amb molta més potència que els seus germans amb motors de combustió. Mentre que els TCR compten amb uns 380 cavalls de potència, els ETCR elèctrics són capaços d’arribar a la xifra de 680 cavalls (500 kW), segons xifres que ha proporcionat la mateixa FIA. Cupra, Hyundai i Alfa Romeo són les tres marques que s’han implicat inicialment i cadascuna d'aquestes alinea quatre cotxes a la graella.

Evolució i desenvolupament

Jordi Gené, que forma part de l’equip de pilots de Cupra juntament amb Mikel Azcona i Mattias Ekström, ha sigut un dels encarregats del desenvolupament i evolució del Cupra e-Racer. El barceloní no amaga que «estic molt orgullós de formar part d’aquest nou concepte de competició. Ha sigut un privilegi haver treballat en el desenvolupament d’un producte tan nou des del principi, que suposa un doble repte: El primer és el seu desenvolupament i l’altre, el pilotatge».

Gené destaca, principalment, que és un cotxe «molt potent, però sobretot amb un parell excepcional i una resposta immediata, també amb una retenció fulgurant. És un cotxe molt desafiador. Els elèctrics generen un gran parell motor i una gran acceleració i això és un desafiament per als qui ens posem al volant».

De 0 a 100 en 3,2 segons

Notícies relacionades

El CUPRA León e-Racer, que compta amb la plataforma de la quarta generació del León, pot arribar fins als 500 kW (680 CV) de potència i arriba a les 12.000 revolucions amb una ràtio única de reducció d’1:5.6. Quant al rendiment, destaquem que fa de 0 a 100 en poc més de 3 segons, arriba a 270 km/h de velocitat màxima i, indubtablement, representa pura potència elèctrica. Els seus 4 motors s’alimenten de la bateria de 6.072 cel·les i a més es recarrega amb la frenada i la desceleració.

La seva tecnologia avançada permet al conductor tenir-ho tot vigilat amb una pantalla tàctil central per controlar i transferir dades rellevants del sistema elèctric i el rendiment del cotxe en temps real. Jordi Gené confessa que «aconseguir que tot funcioni de manera eficaç, eficient i coordinada és un gran repte per al pilot i per a l’equip».

Temes:

Etric