Mobilitat elèctrica

Citroën, la gamma electrificada més completa

  • Com a marca generalista és una de les poques que toca tots els pals. De micro urbans a SUV passant per les berlines. La seva gamma proposa diverses solucions electrificades per a totes les butxaques.

Citroën, la gamma electrificada més completa
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Amb el record recent de l’ë-Mehari i del Citroën CZero, l’electrificació de la marca francesa continua traçant el seu camí cap al futur. Posicionada com a marca generalista, però dirigida a un públic cada vegada més jove i atrevit, Citroën disposa d’una oferta molt atractiva en el seu catàleg d’electrificats.

Si anem a la proposta 100% elèctrica, la marca del doble xebró disposa de quatre models que són totalment diferents, per aportar un espectre més ampli al consumidor. L’Ami és la seva aposta més divertida, pensat per a la ciutat (fins i tot més enllà, ja que amb aquest model vam arribar a fer el Camí de Santiago). Té una autonomia de 75 quilòmetres i el seu preu es col·loca a partir de 7.200 €.

La segona opció té segell de volum, i és un ‘made in Spain’. Es tracta del Citroën ë-C4 que es produeix a Villaverde (Madrid) i completa l’oferta del model amb motoritzacions dièsel i gasolina. El model 100% elèctric és una berlina compacta que ofereix un motor de 136 CV amb una autonomia homologada de 350 quilòmetres. El seu preu d’entrada és de 33.270 €. El tercer element elèctric és l’ë-Berlingo, també fabricat a la planta de Stellantis a Vigo. Disposa d’un motor de 136 CV de potència que s’alimenta d’una bateria de 50 kWh, i pot oferir una autonomia màxima de 280 quilòmetres. Està disponible amb la talla M i XL (4,40 metres de llarg i 4,75 metres). El preu arrenca en els 35.640 €.

En l’extrem de l’oferta 100% elèctrica trobem l’ë-Spacetourer, una proposta monovolum que s’ofereix com a gran solució per al transport de passatgers, des de 41.071 €.

En el pla dels híbrids endollables, Citroën presenta una doble proposta. Una ja present al mercat, el SUVC5 Aircross Hybrid, que munta un motor de 225 CV que ofereix una autonomia en mode elèctric de 55 quilòmetres. L’oferta per 34.900 € (o 220 €/mes) completa una gamma que també ofereix motors dièsel i de gasolina.

Notícies relacionades

Finalment tanca el cercle electrificat el nou C5X Hybrid. El model és una gran berlina que arribarà al mercat el 2022 i que ofereix un híbrid endollable amb 225 CV i més de 50 quilòmetres d’autonomia elèctrica. Des de 41.600 €.

Al pla dels híbrids endollables, Citroën presenta una doble proposta. Una ja present en el mercat, el C5 Aircross Hybrid, que munta un motor de 225 CV que ofereix una autonomia en mode elèctric de 55 quilòmetres. La seva oferta per 40.900 € completa una gamma que també ofereix motors dièsel i de gasolina. Finalment tanca el cercle electrificat el nou C5X Hybrid-ë. El model és una gran berlina que arribarà al mercat el 2022 i que ofereix un híbrid endollable amb 225 CV i més de 50 quilòmetres d’autonomia elèctrica. Des de 43.100 €.