Denúncies de l’OCU

Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya

Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya

Europa Press/Contacto/Ramon ''Tonito'' Zayas

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El Ministeri de Consum investigarà una «gran empresa gestora de tiquets» per possibles «irregularitats» en la venda d’entrades per als 12 concerts de l’artista porto-riqueny Bad Bunny a Madrid i Barcelona l’any 2026.

Tot i que el departament que dirigeix Pablo Bustinduy no ha esmentat el nom de Bad Bunny directament, sí que expliquen que han rebut denúncies de consumidors pel cobrament de possibles despeses il·lícites en la venda ‘online’ «d’entrades per als concerts a Espanya d’un conegut artista internacional», una venda que ha estat organitzada per Ticketmaster.

Precisament, Bustinduy indicava ahir que el seu ministeri «estudiarà» l’alça dels preus que es va produir en la venda d’entrades. «Això ha sigut un procés bastant extraordinari, he de dir, la compra d’entrades per a aquests espectacles. I ho estudiarem, per descomptat, com totes les denúncies que rebem», va declarar Bustinduy en una entrevista a la Cadena SER recollida per Europa Press.

Bustinduy explicava que no vol «trucs» en les despeses de gestió de les entrades i ha afirmat que el preu final «ha de quedar reflectit des del principi».

A més, el ministre va recordar que obligaran les empreses a través de la llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris a incloure en el preu final les despeses de gestió en l’adquisició de serveis com entrades de cine, concerts o discoteques.

«En aquesta llei s’inclou una disposició per la qual el preu final ha de quedar reflectit des del principi perquè tinguem la informació i puguem decidir si volem comprar alguna cosa. No, no val això de ‘t’enganxo amb alguna cosa i després te’n vaig afegint’, va denunciar Bustinduy.

Així, aquesta investigació s’incorpora a un expedient informatiu que Consum manté obert a diverses empreses que es dediquen a la venda per internet d’entrades per a concerts o altres activitats.

Notícies relacionades

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denunciava aquest dilluns 12 de maig Ticketmaster davant la Subdirecció General d’Inspecció i Procediment Sancionador del Ministeri de Consum pel cobrament «irregular i abusiu» de les mateixes entrades.

Des del Ministeri, recorden que el 2024 ja es va publicar una nota informativa en què s’advertia aquestes empreses dels requisits que han de complir en l’aplicació de recàrrecs i altres despeses de gestió de la venda ‘online’ d’entrades.