El Barça i Port Aventura estudien el desenvolupament de grans parcs temàtics

FC Barcelona

2
Es llegeix en minuts
Francisco Cabezas
Francisco Cabezas

Cap d'Esports d'EL PERIÓDICO

ver +

El FC Barcelona i Portaventura World van anunciar aquest divendres una col·laboració estratègica en què estudiaran, entre altres projectes, el desenvolupament de parcs temàtics de grans dimensions, sota la marca FC Barcelona, centrats entorn d’atraccions, restaurants, botigues, museus, espectacles i altres serveis associats.

Les dues entitats, segons van anunciar en un comunicat, s’uneixen per explorar formes de generació de recursos i «unir esforços i sumar la seva experiència i coneixements per explorar la viabilitat de fer nous projectes d’entreteniment físic a través d’experiències temàtiques».

Aquesta unió té per objectiu «sumar sinergies i crear noves experiències vivencials que permetin aconseguir noves audiències globals per a les dues entitats» i estudiar la possibilitat de crear «experiències d’entreteniment» entorn del futur Espai Barça, on es construeix el nou estadi.

Espai Barça

La idea de les dues entitats és que aquestes experiències complementin «la futura experiència museística, comercial i d’oci de l’Espai Barça», que tornarà a estar operatiu, segons les previsions, el novembre del 2024.

«Aquests projectes combinaran la història i l’impacte del FC Barcelona, la seva especial relació amb la ciutat i la vocació universal, amb el prestigi i el coneixement en el desenvolupament de parcs temàtics de PortAventura World», segons asseguren les dues entitats.

El FC Barcelona i Portaventura World crearan un grup de treball per estudiar, d’una banda, projectes a escala internacional com l’obertura de zones d’entreteniment específiques i, per una altra, de parcs temàtics de format més gran sota la marca FC Barcelona.

«El primer concepte combinaria experiències interactives, educatives i d’entreteniment a través de diferents atraccions temàtiques, experiència de restauració i marxandatge, en espais majoritàriament interiors entre 500 i 2.000 m2», expliquen.

Grans dimensions

El segon estudi, de gran importància, preveu «el desenvolupament de parcs temàtics de grans dimensions (més de 7 Ha), centrats entorn d’atraccions, restaurants, botigues, museus, espectacles i altres serveis associats»

La idea és que aquests projectes combinin «la història del FC Barcelona amb l’experiència i el coneixement en el desenvolupament de parcs temàtics de PortAventura World, demostrats als parcs existents: PortAventura, FerrariLand i Caribe Aquatic Park».

Juli Guiu, vicepresident de l’àrea de màrqueting del FC Barcelona, va comentar que aquesta associació amb PortAventura World respon al projecte estratègic del FC Barcelona d’explorar noves maneres de generar recursos dins de la indústria de l’entreteniment.

«Està en l’esperit d’aquesta junta directiva ser imaginatius perquè el FC Barcelona trobi fórmules per maximitzar el potencial de la marca arreu del món. Fer-ho, a més, amb un company de viatge de l’experiència i l’arrelament al territori com és Port Aventura és per a nosaltres una de les garanties més grans d’èxit», va assegurar en unes declaracions ofertes pel FC Barcelona,

Notícies relacionades

Arturo Mas-Sardá, president del Consell d’Administració de Portaventura World, es va mostrar entusiasmat per la col·laboració per «crear una zona única d’entreteniment».

«Aquest acord és un pas més en la contínua diversificació de PortAventura World cap al segment del futbol i de l’esport, demostrada per les seves exitoses aliances prèvies amb diversos clubs i la constitució de la ‘joint venture’ amb LaLiga».