ARRENCA EL MUNDIAL DE F-1

Sainz: «D’inici, tinc molt a aprendre de Leclerc»

  • El nou pilot de Ferrari, de 26 anys, es mostra esperançat després del primer test amb la ‘Scuderia’, però demana temps per aconseguir els comandaments del seu monoplaça

  • «Són tests, són assajos, tothom ho prova tot i t’has de centrar en el teu treball. Fins que no comencen les carreres, no saps on és cada un», afirma el madrileny

  • «Arribo a Ferrari amb el llibre obert, he d’aprendre de tots, també del Charles [Leclerc] i conèixer els secrets de l’equip», explica el pilot, que suma 118 grans premis

Sainz: «D’inici, tinc molt a aprendre de Leclerc»
5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Mentre els pilots de MotoGP prenien contacte, per primera i última vegada, en els tres dies de test celebrats al circuit de Losail, a Doha (Qatar) i aprofitaven l’acord entre la companyia Dorna, organitzadora del Mundial i l’estat de Qatar per, si ho desitjaven, vacunar-se contra la Covid-19, el pilot de pilots de l’F-1 feia el mateix a Bahrain, on el bicampió espanyol Fernando Alonso i el madrileny Carlos Sainz van deixar sorpresos els seus nous equips, Alpine Renault i Ferrari respectivament. I, sí, pel que se sap, Sainz també es va vacunar «perquè vacunant-me a Qatar no li trec la vacuna a cap espanyol, aquí els sobren, i, a més, deixo de ser un perill per als altres».

Sainz va parlar llargament amb els mitjans de comunicació espanyols a través d’una videoconferència i es va mostrar molt il·lusionat amb les prestacions del nou Ferrari tot i que, lògicament, va dir que «fins que no comencin les carreres de veritat, no sabrem realment on som. Aquests són tests, proves, tothom experimenta amb tot el que té i et concentres en el teu, a desenvolupar tot el treball que et demana l’equip. Fins que no arribin les carreres de veritat, no saps on és cada un».

Millor provar al Circuit

El fill del campioníssim de ral·lis va reconèixer que trobava a faltar provar, com sol ser habitual en la F-1, al Circuit de Catalunya. «Una mica sí que ho trobo a faltar, perquè Barcelona és un circuit on estic acostumat a sentir els cotxes i on més experiència tinc per saber-los comparar, veure les coses positives i negatives de cada cotxe», va afirmar al respecte, i va remarcar les difícils condicions en què va haver de pilotar en el seu debut oficial amb Ferrari, divendres passat, en plena tempesta de sorra, i el poc que pot rodar amb una mateixa goma per les elevades temperatures que hi ha de dia.

«Més o menys el que estem veient del cotxe és el que esperàvem. Estem contents amb el que veiem i relativament satisfets amb la correlació entre pista i simulació. I ara el que fa falta veure és on són els altres», deia sobre el seu Ferrari i els seus oponents.

No es creu allò de Mercedes

«El Red Bull té bona pinta, el McLaren estic segur que hi serà, perquè el cotxe, simplement amb un motor més petit, ja els ha permès millorar l’aerodinàmica i, al tenir més potència, molt millor. Així que McLaren farà un pas endavant segur. Alpine tampoc té mala pinta i ara el que fa falta és esperar què pot fer Ferrari. Però potser us toca esperar una mica a la primera carrera», va afirmar quant als seus rivals, una pista clara que no mostraran gaires cartes. No cal dir que Sainz no es creu que Mercedes estigui passant o pugui patir dificultats en aquest baptisme en pista. «No em crec res, encara és massa aviat per saber aquests detalls».

«El test», va continuar explicant el nou pilot de Ferrari, company del monegasc Charle Leclerc, «està anant com m’esperava, més o menys. Sabia que hi havia molta impaciència per part meva, volia arribar al test l’abans possible, però també sabia que quan arribés, també se’m passaria una mica aquesta emoció del primer test. Ara, la veritat és que estic tan concentrat en la feina que no em dona temps a pensar que està sent el teu primer test amb Ferrari. Estic tan centrat a anar aprenent i en l’anàlisi de dades que tampoc et dona temps a adonar-te que està sent el teu primer test».

Sense fer comparacions

Sainz es va mostrar incapaç de fer comparacions amb altres dels seus cotxes. «No ho puc comparar amb res perquè no conec el cotxe de l’any passat i llavors no sé realment quant ha progressat. En teoria, els cotxes d’aquest any seran més lents [una mica per la pèrdua d’agafament aerodinàmic pel canvi de normativa, que ha retallat la part posterior del fons pla], tindran altres característiques, i per tant, que el Charles no parli malament del cotxe ja és una cosa positiva». I va afegir: «Jo per la meva part m’estic centrant més en mi mateix, a intentar aprendre del cotxe, de l’equip, intentar adaptar-me, anar còmode... així que encara no em puc permetre el luxe de fer comparacions perquè no tinc aquesta experiència».

Notícies relacionades

Sainz no va saber valorar quan veurem l’autèntic Sainz i, per tant, el millor Ferrari. «No sé quan estaré al 100% amb el cotxe, però crec que s’haurà esperar unes quantes carreres, perquè sobretot hi ha experiències, ‘qualis’, carreres, que fins que no les vius, fins que no et passen coses, no pots fer passos endavant. T’han de passar coses, has de fer situacions de carrera, situacions de classificació, posar el cotxe en aquesta situació per tenir l’experiència. S’ha que tenir en compte que amb McLaren vaig arribar a fer unes 40 ‘qualis’ i unes milers i milers de voltes tant en test com carrera i això et dona una confiança i un coneixement del cotxe que avui dia, amb les 100 voltes totals que tinc amb el Ferrari, comparat amb les 10.000 que tenia en el McLaren, no són res. Per tant, tocarà esperar, tocarà treballar molt i viure experiències per anar aprenent i anar aconseguint coses diferents per entendre bé com funciona aquest cotxe».

Bon ambient a l’equip

Sainz va parlar, per descomptat, de la seva relació amb Leclerc i, fins i tot, de la manera de treballar tots dos al si de la ‘Scuderia’. «D’inici, tinc molt a aprendre de Charles. La meva filosofia en els tests, amb tots els companys d’equip, sempre ha sigut intentar obrir una mica el llibre de secrets i intentar ajudar-nos entre companys mútuament perquè és l’única manera que fem progressar el cotxe. És la relació que tenia amb el Lando [Norris, a McLaren] i a Ferrari m’he emportat aquest esperit d’intentar obrir una mica el llibre i parlar entre nosaltres per veure com podem millorar el cotxe junts. Avui tinc molt més a aprendre que el Charles i utilitzar les seves dades més del que ell aprendrà de les meves. Utilitzaré el seu ‘feedback’ per intentar entendre bé el que treu del cotxe i com és capaç de treure-li el màxim rendiment al Ferrari cada cap de setmana. I per tant treballaré en conjunt amb ell i intentaré aprendre’n tot el que pugui. Jo confio que ell també té el llibre obert i no tancat i que puguem aprendre mútuament. Però sobretot, més jo d’ell que ell de mi».

Temes:

Automobilisme