CÀSTIG EXEMPLAR

La FIFA també sancionarà el Madrid i l'Atlètic sense poder fitxar

La SER avança que els dos clubs han comès les mateixes irregularitats que el Barça en la transferència de jugadors menors d'edat

1
Es llegeix en minuts

Les mateixes irregularitats, un càstig idèntic. La cadena SER ha avançat aquest dimarts a la nit en el programa 'El larguero' que la FIFA es disposa a sancionar el Madrid i l'Atlètic sense poder fitxar en els dos pròxims mercats (ni aquest estiu ni l'hivern que ve) per infraccions relacionades amb el fitxatge de jugadors estrangers que no han fet 18 anys. És a dir, pel mateix motiu que ja va sancionar el Barça l'any passat fins al gener del 2016.

Notícies relacionades

El màxim organisme del futbol mundial entén que el vigent campió de la Champions i l'actual campió de la Lliga espanyola han incomplert reiteradament el 'Reglament i estatut de transferència de jugadors menors d'edat'. Aquest norma estableix que el traspàs internacional d'aquests futbolistes només es permetrà en tres supòsits: si els pares canvien el seu domicili al país on el nou club té la seu per raons no relacionades amb el futbol, si es produeix dins del territori de la UE i el futbolista té entre 16 i 18 anys, i si viu a menys de 50 quilòmetres de la frontera d'una altra federació i el club que el fitxa està a menys de la mateixa distància.

La FIFA ja l'hi ha comunicat a la Federació Espanyola de Futbol. Ara l'hi notificarà a l'Atlètic i immediatament després al Madrid. El Vila-real també podria ser sancionat. Florentino Pérez ja es temia aquest càstig, segons s'ha afirmat en el programa de José Ramón de la Morena, com demostra el fet que, igual que va fer el Barça en el seu moment, el club blanc ha estat tancant fitxatges de cara a la temporada que ve, com Marco Asensio, Danilo, Lucas Silva Odegaard, als quals es podria sumar ben aviat David de Gea.

Temes:

FIFA