'Operació bikini' a la F-1

Els pilots alts i pesants es queixen que els enginyers els exigeixen aprimar-se per optimitzar el cotxe el 2014

Mark Webber puja al seu monoplaça, ahir durant els entrenaments del Gran Premi de Corea.

Mark Webber puja al seu monoplaça, ahir durant els entrenaments del Gran Premi de Corea. / MARK THOMPSON (GETTY IMAGES)

1
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Oviedo

Siguem sincers, els pilots són una càrrega per als dissenyadors de monoplaces de F-1. No poden moure'ls com els radiadors, com les bateries del KERS o com molts altres components que es col·loquen aquí o allà, buscant l'equilibri màgic de pesos que faci el cotxe més veloç en el pas per revolt, que traccioni millor, que desgasti menys les rodes.

El pilot és una massa que ha d'anar sempre al mateix lloc, així que com més petit, com menys pesant, millor. I els grossos es queixen. Molts temen que els equips punters els descartin a favor dels més petits, sobretot, davant una temporada, la 2014, en què l'estalvi de pes resultarà, de nou, vital, com ja va passar el 2009, amb la introducció del KERS, que els va posar tots a dieta. Ha començat la segona 'operació bikini' de la F-1.

Notícies relacionades

La mitjana d'estatura entre els pilots de F-1 està per sota de la població normal. És estrany el que passi d'1,75. La forquilla per a la majoria va des de l'1,66 de Felipe Massa a l'1,74 de Sebastian VettelFernando Alonso (1.71)Kimi Raikkonen (1.75)Lewis Hamilton (1.74) o 'Checo' Pérez (1.73). I tots al voltant dels 65 quilos. Pocs són els que sobrepassen aquesta estatura i aquest pes.

>>Llegiu la informació completa sobre la polèmica del pes dels pilots a la F-1 a e-Periódico.