MUNDIAL DE F-1

Una altra 'pole' de Vettel reobre la ferida en el si de Ferrari

Itàlia polemitza sobre la possibilitat que Alonso titllés de «burros» els seus enginyers

Vettel durant la segona sessió d’entrenaments, ahir, al circuit de Monza.

Vettel durant la segona sessió d’entrenaments, ahir, al circuit de Monza. / EFE / SRDJAN SUKI

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / Monza (enviat especial)

Hi ha una aplicació de F-1 per a tauletes que indica, entre moltes altres coses, la posició de cada pilot a la pista i els seus moviments al llarg del traçat de cada gran premi. Qualsevol aficionat a la F-1, fins i tot de molt curta edat, pot veure quan hi ha un forat per sortir a la pista i qui ve en volta llançada o no. Així que, quan al mur de Ferrari van donar a Fernando Alonso la indicació de sortir a pista a la Q-3, l'estratègia era anar enganxat a Felipe Massa. Però no, resulta que l'avisen que ha de frenar per deixar passar Nico Rosberg, que ve en volta llançada. «Quindi c'è da lasciarlo passare… veramente siete degli gani, eh… mamma mia ragazzi», va deixar anar per ràdio al seu enginyer: «Així que 'l'has de deixar passar'. Realment sou uns genis, ¡mare meva, nois!».

MASSA PORS / La frase no tindria gaire importància sabent que no és inhabitual aquest to irònic en el diàleg entre Alonso i el seu enginyer italià Andrea Stella. Però, després de les tensions generades entre el pilot i els seus caps a Hongria, tot cobra un dramatisme especial. L'error dels seus enginyers tampoc hauria provocat una reacció així en el nano, si no fos perquè al mur de Ferrari tremolen com fulles en totes les qualificacions, fins i tot en sec, després de la cascada de decisions equivocades que van arrencar al GP de Malàisia del 2010.

No, en un altre temps, es donaria més importància al seu discurs. «No és cap sorpresa que els Red Bull siguin a la primera fila. Hulkenberg ha fet una gran volta, i nosaltres estem quart i cinquè, en disposició de guanyar llocs en la sortida i pressionar Vettel, cosa que no hem pogut fer en les últimes carreres. Estic content, realment content. L'estratègia en la qualificació ha sigut bona, perquè tot i que he d'esperar per Rosberg, tot ha anat bé després. He donat les gràcies a l'equip i a Felipe per ràdio».

HAMILTON, FORA / En una altra situació s'hauria de ponderar l'encert en els reglatges de Red Bull i Ferrari, respecte al desastre de Lotus, que no va poder passar ni amb Raikkonen ni amb Grosjean a la Q-3. Es van quedar encallats a la Q-2, igual que Hamilton, després de fer una excursió per la grava de la parabòlica. Ni tan sols es parlava al pàdoc de Monza que Massa havia batut per unes mil·lèsimes el seu company -18 per a Felipe i 82 per a Fernando en els últims 100 grans premis junts a Ferrari-quan es parla de ser substituït. No. La premsa italiana, reunida com en conclave durant hores, mirava de dilucidar si Alonso havia dit per ràdio scemi o geni, per completar la frase «sou uns genis», o «sou uns burros», si s'hauria de titular o no. «Alonso insulta...», just el dia que la plana major de Ferrari i del grup Fiat, amb Lapo Elkan i Luca Montezemolo al capdavant, acompanyaven l'equip amb Flavio Briatore com a convidat en un box on no hi cabia ni una agulla entre tanta celebrity.

Notícies relacionades

MÉS EMBOLIC / «Després, en el segon intent a la Q-3, un Toro Rosso s'ha ficat entre Felipe i jo, quan el pla era anar darrere de Felipe per beneficiar-me del rebuf i guanyar una dècima. Però Vergné m'ha deixat passar i Felipe m'ha esperat», va dir Alonso sobre l'últim intent. «Jo no l'he esperat, m'han dit que tirés», el va contradir Massa. I això tampoc ajuda a apagar el foc. Alonso vol posar les piles al seu equip en l'evolució del cotxe, en l'estratègia al mur, i Ferrari reacciona establint contacte amb Kimi Raikkonen per substituir Massa en comptes de l'escollit inicialment, Niko Hulkemberg.

PRÒXIM ANUNCI / «Anunciarem la nostra decisió la setmana que ve», va concloure Montezemolo sobre l'assumpte Massa-Raikkonen-Hulkemberg, o més ben dit, sobre el pols que manté amb Alonso, perquè el possible fitxatge d'Iceman, la seva mera negociació, s'ha de llegir en clau d'«alerta, Fernando, això és Ferrari i aquí hi mano jo», del president. I que es parli del futur i no del present és senzill: Red Bull ha mostrat el seu poder al circuit que «menys ens afavoreix», va dir Vettel després de la seva pole position número 40, ja ensumant el seu quart títol consecutiu. I això és el que realment enverina a Ferrari.