EL TORNEIG DE WIMBLEDON
Nadal cau fulminat pels 'aces' del desconegut Rosol
El tennista txec, número 100 mundial, només havia guanyat dos partits en herba fins ahir

Nadal marxa de la pista després de saludar el seu rival, Lukas Rosol, que el va eliminar ahir a Wimbledon. /
Cop d'efecte a Wimbledon. Rafael Nadal va caure eliminat ahir en la segona ronda davant el desconegut tennista txec Lukas Rosol, número 100 mundial. El doble campió del torneig (2008 i 2010) i finalista en cinc ocasions es va acomiadar de la central de l'All England Club després de perdre per 6-7 (9/11), 6-4, 6-4, 2-6 i 6-4, al cap de tres hores i 18 minuts, amb suspens fins a l'últim moment i que va acabar jugant-se sota el sostre de la central amb llum artificial.
Nadal no havia perdut cap partit en segona ronda en un Grand Slam des de feia set anys, precisament també a Wimbledon. El campió mallorquí havia arribat aquest any a Londres després d'una espectacular temporada de terra en què va conquistar per setena vegada Roland Garros i semblava disposat a recuperar el títol que l'any passat li va prendre Novak Djokovic. Però el sorprenent Rosol, de 26 anys, que només havia jugat quatre partits en herba en la seva carrera, el va eliminar de la lluita pel títol. «És increïble, ni jo mateix puc creure'm el que he fet avui» deia, emocionat.
22 'ACES' / El gegant txec, d'1,96 metres, va mantenir un espectacular duel amb Nadal i mai es va arronsar. Va aconseguir 22acesi, en l'últim set, no va cedir ni un punt amb la sacada. A més, durant el partit, sempre va tenir contra la paret Nadal amb les seves poderoses restades i amb una dreta que el campió espanyol no va saber contrarestar. Ja en el primer set Nadal va salvar tresset ballsabans d'apuntar-se eltie break (11-9). Però ni així es va calmar i sempre va anar a remolc. «En el cinquè set ha jugat increïblement. Me'n vaig molt trist», va admetre Nadal, que no podrà guanyar Wimbledon, però tindrà l'oportunitat de tornar al mateix escenari d'aquí un mes, per jugar els Jocs Olímpics de Londres.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Vivenda El lloguer puja un 8,3% en un any i per cada pis pugnen 95 sol·licitants
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça