EL PATROCINI, BANC OFICIAL DE LA LLIGA NORD-AMERICANA

El BBVA invertirà 25 milions en el seu primer any a la NBA

David Stern (NBA) i Francisco González (BBVA), ahir a Barcelona.

David Stern (NBA) i Francisco González (BBVA), ahir a Barcelona. / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts

El BBVA i la NBA han establert una «relació duradora», que converteix el banc espanyol en l'entitat financera oficial de la lliga de bàsquet nord-americana. «Ni per tres anys, ni per quatre, ni per cinc: volem un acord de molt llarg termini», va anunciar ahir a Barcelona Ángel Cano, el conseller delegat de la firma.

El banc d'origen basc no ha volgut confirmar oficialment ni el termini ni les quantitats econòmiques del pacte. Tot i així, fonts internes van apuntar que la inversió del primer any puja a 15,4 milions d'euros (8,5 milions en els drets de la NBA i 6,9 milions en acords amb televisions del país). A aquests se sumaran 10 milions més en accions comercials i promocionals per treure partit al patrocini.

Uns 25 milions en el primer exercici, que amb tota probabilitat seran més en els següents. L'acord del primer any inclou els drets per als Estats Units, Espanya i Puerto Rico, però el banc preveu ampliar-lo en els pròxims exercicis a Llatinoamèrica i Àsia.

Notícies relacionades

El BBVA, que també ha ampliat fins al 2013 el patrocini de la Lliga de futbol, s'ha decidit a fer aquest salt perquè està en plena expansió als Estats Units. Sobretot al sud, on ha comprat diversos bancs en els últims anys i compta amb 723 sucursals.

Per la seva part, Adam Silver, de la NBA, va reiterar que desitjarien tenir una divisió a Europa, però va matisar que per a això és necessari comptar amb uns pavellons millors. P. ALLENDESALAZAR