El final del culebró de la F-1

La FIA considera "inadmissible" la demanda que pretenia donar el títol de Raikkonen a Hamilton

3
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Última derrota per a McLaren i Mercedes. L'escuderia angloalemanya que encara dirigeix l'altiu Ron Dennis va viure ahir un nou ridícul al comprovar el menyspreu amb què la Cort d'Apel.lació de la Federació Internacional de l'Auto-

mòbil (FIA), a la qual havia recorregut acusant Williams i BMW de tramposos amb l'objectiu d'aconseguir als despatxos el que no va guanyar a la pista, el títol per a Hamilton, va liquidar la seva demanda.

"Inadmissible". I s'ha acabat. És clar que per arribar a una decisió com aquesta, les ments de la FIA s'han passat dos dies tancades a la plaça de la Concòrdia de París, fent creure a mig món que podia protagonitzar la seva penúltima alcaldada en l'annus horribilis de la F-1.

La decisió de la FIA manté, doncs, com a nou campió del món el finlandès Kimi Raikkonen (Ferrari) i

desestima la possibilitat de desqualificar els tres pilots que van precedir en la classificació del Gran Premi del Brasil Hamilton, Nico Rosberg (4t, Williams), Robert Kubica (5è BMW Sauber) i Nick Heidfeld (6è BMW Sauber). Si haguessin estat considerats culpables d'equipar els seus monoplaces amb carburant cinc graus més fred del que marca el reglament, haurien desaparegut de la classificació, i haurien convertit el jove anglès en campió. Hamilton hauria sumat els cinc punts que s'atorguen al quart i, per tant, hauria arribat a la xifra de 112, dos més que Iceman.

FERRARI ELS QUALIFICA D'HIPÒCRITES

McLaren i Mercedes, que incomprensiblement continua tenint fe en Ron Dennis --el dirigent que va ser incapaç de retenir el títol mundial de constructors i que va desmuntar les possibilitats del seu protegit Lewis Hamilton i de Fernando Alonso per conquistar el ceptre de pilots--, van amagar fins dijous passat les seves autèntiques intencions.

Per això, al conèixer els seus au- tèntics desitjos --prendre-li el títol a Raikkonen i aconseguir-lo per a Hamilton--, el representant de l'equip de Maranello, el lletrat Nigel Tozzi, els va titllar d'"hi- pòcrites" i "falsos" a la sortida de la reunió de París. "A mi em cauria la cara de vergonya de guanyar un títol als despatxos", va comentar Alonso així que va conèixer que el seu equip havia recorregut la classificació del Brasil.

El paper de McLaren aquest any deixarà, sens dubte, l'equip britànic molt tocat. Tot va començar al fitxar el bicampió del món i donar-li tracte de júnior, provocant que s'enfadés i, al final, havent-li de concedir la carta de llibertat. Entre l'arribada de l'asturià i la seva sortida per la porta del darrere de Woking, l'equip de Dennis va perdre el títol de constructors i va ser multat amb 72 milions d'euros per espiar i utilitzar el material que un exempleat de Ferrari, Nigel Stepney, li va entregar al seu enginyer en cap de disseny.

No només això. Al GP d'Hongria, Hamilton es va querellar amb el seu company Alonso, a qui va acusar d'entorpir la seva maniobra de repostatge i canvi de rodes, cosa que va fer que l'asturià fos relegat a la 10a posició de la graella, sanció que li acabaria costant el Mundial. Tot i així, el protegit de Dennis --i amb ell tot el seu equip-- va perdre ridículament les seves dues pilotes de partit a l'asfalt de la Xina i el Brasil: en el primer GP va sortir de la pista i, en l'últim va fallar amb el canvi i va acabar setè.

Notícies relacionades

PATÈTIC FINAL

Però encara n'hi hauria més. Abans de perdre l'apel.lació d'ahir, Dennis, fent-se el nen enfadat, va decidir denunciar l'equip Renault per haver adquirit il.legalment documentació de McLaren. El cas s'ha de jutjar el dia 5 de desembre que ve. Com es pot comprovar, en tots i cadascun dels nombrosos conflictes del Mundial-2007 de F-1 hi ha estat involucrat l'equip angloalemany que, a sobre, ho ha perdut absolutament tot: el seu bicampió del món, el títol de constructors, el títol de pilots i, probablement, més de 50 milions d'euros, al marge de la seva credibilitat.