Un informe revela la dificultat de les escoles bressol per atendre infants amb problemes
'Model d'escola bressol inclusiva' ha sigut elaborat per la Fundació Pere Tarrés, l'Hospital Sant Joan de Déu i la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Ramon Llull
Un informe elaborat per la Fundació Pere Tarrés, l'Hospital Sant Joan de Déu i la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Ramon Llull revela les dificultats que tenen les escoles bressol per atendre infants amb necessitats educatives especials o amb dificultats socioeconòmiques.
L'informe, titulat "Model d'escola bressol inclusiva", reclama un model d'escoles bressol "més inclusiu amb les diversitats i necessitats especials d'infants i famílies".
Segons l'informe, l'índex d'escolarització d'infants de 0 a 3 anys a Catalunya és del 44,2%, tenint en compte tant els centres públics com els privats.
No obstant això, alerta l'informe, aquest índex d'escolarització disminueix en el cas d'aquells infants amb un entorn familiar de baix nivell educatiu o baix nivell econòmic.
A més, en el cas dels infants amb necessitats educatives especials, encara que comptin amb places específiques a les escoles bressol de titularitat pública, l'informe evidencia "una dificultat real per atendre casos de pluridiscapacitat o de determinades malalties cròniques".
Per donar resposta a aquesta realitat, els experts de l'Hospital Sant Joan de Dèu, de la Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació de la URL i la Fundació Pere Tarrés han establert "un nou model d'escola bressol capaç de garantir l'educació i la convivència de tots els infants i famílies atenent la seva diversitat i necessitats específiques".
Segons l'informe, "durant l'etapa en què un infant assisteix a l'escola bressol, dels 0 als 3 anys, el seu cervell abraça aproximadament els dos terços de la seva mida definitiva i evoluciona a un ritme molt més accelerat del que ho farà posteriorment".
Per aquesta raó, "en aquest període l'aprenentatge emocional dels infants és clau i el seu impacte és molt profund".
El model d'escoles bressol que planteja l'informe és el d'un centre educatiu "centrat en l'infant, que garanteixi el desenvolupament saludable de tots els alumnes a través d'un abordatge interdisciplinari, corresponsable i holístic que s'adapta i aprèn de l'entorn".
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg