Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"A la porta de casa, a Gràcia, ens hi han pintat: "Fora pijos"

undefined55057372 barcelona 22 09 2020 barcelona foto vertical de una terra200925161928 / Alvaro Monge
Luis Moreno
Vaig néixer al l' Hospital del Vall d'Hebrón, vaig créixer al barri de la Verneda, vaig formar una família al mateix barri i allí també m'hi vaig casar.
Entretots
Quan era jovenet, treballava a la plaça Lesseps, m'agradava passejar per Gràcia en sortir de la feina, amb la meva xicota (avui la meva dona). Nosaltres som de barris humils, de gent treballadora, i la gent de Gràcia, per nosaltres, eren els privilegiats que es podien permetre una vida millor: tenien diners, botigues boniques, carrers nets, restaurants, cinema en versió original, teatres, els entrepans ens semblaven més bons que a la Verneda. El contrast era gran si ho comparàvem amb creuar el pont del Treball, la Perona, l'heroïna, tenir amics delincuents, la misèria de jugar a futbol en un descampat ple de xeringues.
Anys més tard, ens vam poder comprar un piset al Clot, on vam ser feliços, hi vam viure 14 anys fins que una oportunitat ens va dur a viure a l'estranger, a Londres, al barri de Camden. Allà hi ha força més immigració, ens van acollir i hi vam viure sis anys sense patir mai cap agressió, tot i ser evident que erem de fora i que aquella és una societat força classista i racista.
No ens va anar malament a l'estranger, vam fer diners perquè els pobres no sabem com gastar-los, encara que en tinguem; ens fa vergonya 'petar-nos' 200 euros en un sopar. Així que vam estalviar i, en tornar, no buscàvem viure a cap barri en concret, però vam trobar un lloc bonic on viure a la Vila de Gràcia.
I just aquest matí, ens hem trobat una pintada a la porta de casa on hi diu: "Fora pijos".
Participacions delslectors
"A la Ronda de Sant Antoni no s’ha respectat el pla aprovat pel veïnat"
M. Teresa Lozano Integrant del col.lectiu Sant Antoni vol Conviure
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos