Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Memoritzar no és aprendre: cal un canvi del sistema educatiu

zentauroepp24002373 gra014  madrid  24 10 2013   un aula del colegio p blico pal180905153842

zentauroepp24002373 gra014 madrid 24 10 2013 un aula del colegio p blico pal180905153842 / Paco Campos

Tinc molta memòria, i per tant, el sistema educatiu que tenim no em suposa cap problema. Bé, cap problema si només tinc en compte les meves notes. Vull dir, entraré a la universitat que tinc com a primera opció. Un cop allà em trauré la carrera i en 5 anys ja estaré acadèmicament formada del tot, això no em preocupa.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Però, què passa després? Jo vull estudiar Dret i ADE, així que sé que em tocarà aprendre de memòria articles sencers de la Constitució. Ara bé, fora de la universitat, quan necessiti alguna cosa, buscaré a internet una paraula clau i m'apareixeran tots els articles relacionats amb el tema: llavors, per què hem de memoritzar?

Això és simplement un exemple, el meu exemple, però es pot extrapolar al sector educatiu en general, un sector que necessita un canvi. Aprendre de memòria i després vomitar a l'examen, per oblidar-ho tot a la setmana següent, no és aprendre.

Si us plau, des d'aquí faig la simple petició d'una noia de 18 anys a professors, mestres, el departament d'ensenyament, qui sigui: comenceu a ensenyar-nos coses que no puguem trobar a internet fàcilment. Exemples? Entendre l'art, fer una declaració de la renda, política... No ho sé, no estaria de més -crec que de fer copiar y pegar en sap tothom-.

Participacions delslectors

Mésdebats