Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

Anton Font, el primer mestre del mim català

zentauroepp45131088 icult180921132224

zentauroepp45131088 icult180921132224

El dissabte 22 de setembre vaig llegir al vostre diari l'article El mim, gran escola de grans artistes, amb motiu del Dia Internacional del Mim.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Certament, es parlava de la iniciativa d'una colla d'actors de l'Institut del Teatre, però també d'unes pinzellades històriques de la historia del mim.

Sembla que el dia és en honor a Marcel Marceau, mestre del mim francés, però crec que s'hauria d'haver fet una referència absolutament necessària del nostre primer mestre del mim catalàAnton Font, figura indiscutible dels inicis d'aquest art, no només en la vessant pedagògica, sinó també artística (Els Joglars, organitzador dels Festivals Internacionals de Mim a Barcelona…)

La Fedacer (Federació Francesa de Dansa i Expressió Corporal a Europa), l'any 1976, considerà l'Anton Font com a únic representant del mim a Espanya.

L'any 1969, Anton Font va crear l'Escola El Timbal a Barcelona, i l'any 1971 es feien els primers cursos de Mim, per això crec que es mereix un lloc destacat com a impulsor del mim.

Participacions delslectors

Mésdebats