08 d’ag 2020

Anar al contingut

PROJECTES POSTCONFINAMENT

El 58% dels espanyols desitja viatjar després de la pandèmia

Segons l'estudi 'Tornar, seguir, sentir' fet per l'entitat financera Cofidis, viatjar és el projecte més desitjat després del confinament, seguit de donar-se un caprici i anar a un concert

El 58% dels espanyols desitja viatjar després de la pandèmia

Després de tres mesos confinats a casa, el que més volen els ciutadans és sortir i viatjar. Segons l’estudi ‘Tornar, seguir, sentir’ fet per Cofidisel 58% dels espanyols afirmen voler viatjar després de la crisi sanitària pel coronavirus. L’entitat financera especialitzada en la concessió de crèdits al consum i projectes de finançament ha fet el primer estudi postconfinament que valora els projectes i les il·lusions dels espanyols en la seva tornada a la normalitat. Sobre una mostra de 2.000 enquestats, més de la meitat situa viatjar com el principal pla a complir, seguit de donar-se un caprici i anar a un concert. 

Aquests dos últims plans són els elegits pel 29% i el 18% dels enquestats. Segons el sondeig fet per Cofidis, altres dels projectes més destacats per part de la població després de la desescalada són redecorar la casa, reformar la vivenda, comprar-se algun article de moda, fer un tractament relacionat amb la cura personal i estètica, canviar de cotxe i comprar una casa, entre d’altres.

Viatjar, el projecte favorit

Tal com ho veu la directora de Digital Business Development i Marketing de Cofidis, Anna Golsa, «els espanyols tenen moltes ganes de tornar a viatjar en les seves vacances, de tornar a anar a un concert, de tornar a la normalitat. A Cofidis ens centrem a poder ajudar la gent a fer realitat els seus projectes i, de la mà de la nostra campanya ‘Tornar’, facilitar la tornada a la normalitat de la població espanyola». 

Segons Flight Radar, un servei que mostra informació en temps real sobre el trànsit aeri al voltant del món, els vols mundials van disminuir un 62% durant l’abril del 2020 respecte al mateix mes de l’any anterior. No obstant, des del 21 de juny els espanyols ja poden tornar a viatjar, ja sigui pujant a un avió o per carretera. Tot i que, segurament, aquest any les destinacions triades no coincidiran massa amb les d’anys anteriors. 

Estudi Cofidis ‘Tornar, seguir, sentir’. Enquesta ‘online’ a 2.000 espanyols. Juny 2020 / COFIDIS

La crisi de la Covid-19 encara porta molta incertesa quant a l’obertura de fronteres. Si bé és cert que la Unió Europea (UE) va obrir durant el mes de juny les seves fronteres internes, són molts els països de fora que encara mantenen restriccions d’entrada. Per aquesta raó i, amb la intenció d’afavorir el turisme local al nostre país, molts espanyols escolliran aquest estiu una destinació pròxima. 

Segons un estudi elaborat pels assessors internacionals per a la indústria turística Ipsos i THR, les destinacions preferides aquest any se situen a Andalusia (26%), Catalunya (11%) i el País Valencià (10%). L’anàlisi també preveu que es produirà un retard temporal en els viatges, i serà el mes de setembre el nou juliol, i és que el 22% dels enquestats prefereixen aquest mes per fer els seus viatges. 

Per comunitats

D’altra banda, les comunitats que més desitgen viatjar són l’Aragó i Cantàbria, tal com conclou l’estudi fet per Cofidis. I és que tot i que totes les comunitats van coincidir que viatjar és ara mateix el projecte que més desitgen complir, el 70% dels aragonesos i el 68% dels càntabres encapçalen aquesta llista. D’altra banda, els extremenys, amb un 48%, són els que menys interessats estan en aquest projecte.

Aragonesos i càntabres són els que més desitgen viatjar durant els mesos d’estiu

Els aragonesos també lideren, juntament amb els bascos, la llista dels més capritxosos, ja que el 36% i el 34%, respectivament planeja donar-se un caprici després del final del confinament. Mentre que els càntabres, amb un 28%, i els asturians, amb un 27%, són els que més desitgen assistir a un concert.

Dones i joves, els més interessats

Per al 65% de les dones participants en l’estudi de l’entitat financera, viatjar es converteix en un projecte molt important, atorgant-li una puntuació d’entre 8 i 10 punts en la tornada a la normalitat, davant el 57% dels homes. Igual succeeix, tot i que amb menor diferència, amb la il·lusió per donar-se un caprici o anar a un concert: el 56% i el 41% de les dones els considera projectes molt importants, davant el 53% i el 36% dels homes, respectivament.  

De la mateixa manera, els joves d’entre 25 i 34 anys és el grup d’edat que més importància concedeix a la idea de dur a terme un viatge, amb un 69%, davant els adults d’entre 55 i 64 anys, els qui, amb un 53 %, no ho consideren tan important. 

Donar-se un caprici també resulta important per a aquestes franges d’edat (45% en el cas dels més joves; 32% en el cas dels adults entre 55 i 64 anys). No obstant, referent a anar a un concert, són els més grans de 75 anys els que donen més prioritat a aquesta activitat (54%), davant els joves d’entre 25 i 34 anys (38%). 

«Tots aquests projectes i il·lusions han de ser un revulsiu per a l’activació de l’economia, per la qual cosa estem convençuts que tot el teixit empresarial del país ha de donar-los suport i ser al seu costat perquè puguin complir els seus desitjos d’una manera responsable», afirma Anna Golsa.  «Ara més que mai, els ciutadans necessiten una petita empenta per dur a terme tots aquests projectes que no han pogut emprendre aquests mesos. Des de Cofidis acompanyarem els espanyols amb tipus d’interès més baixos per ajudar-los en les seves noves il·lusions», conclou.

«Per tornar, compta amb nosaltres»

Després de la crisi sanitària provocada pel coronavirus, l’entitat financera llança una campanya carregada d’optimisme que pretén, més que mai, acostar la marca als seus clients. ‘Tornar, seguir, sentir’ és el nom que rep aquesta acció composta per tres espots complementats amb una àmplia campanya de display i de social media i que, sota el claim ‘Per tornar, compta amb nosaltres’, vol tornar la il·lusió a la ciutadania després del confinament.

Cofidis ha decidit emprendre aquest projecte que anima a mirar el futur amb esperança, malgrat la incertesa en la qual ha viscut la ciutadania durant els últims mesos. Des de reobrir un negoci, canviar de pis o començar un nou projecte, la campanya pretén captar les diferents realitats a les quals s’enfronta el país a partir d’ara i situar Cofidis al costat de cada una d’aquestes històries. L’entitat vol expressar les ganes que tot torni a la normalitat i ho fa a través de tres espots que combinen imatges que mostren escenes pròpies de moments previs a la pandèmia, com viatjar, casar-se, sopar amb amics i abraçar familiars. S’hi anuncia més flexibilitat en les seves quotes i interessos més baixos. 

En definitiva, es tracta d’una campanya que anima, ara més que mai, a seguir endavant. Un crit d’optimisme no només de cara al públic en general, sinó de cara al sector demostrant que, malgrat les circumstàncies, és possible trobar solucions, produir una feina excel·lent i estar al costat dels clients en els moments més adversos. Un senyal, al cap i a la fi, que ja estem més a prop de tornar, seguir i sentir que estem arribant a una certa normalitat. En el marc d’aquesta campanya, l’entitat ha volgut incloure l’estudi sobre els projectes per fer en l’anomenada «nova normalitat».

Temes: Concerts Viatges