Presentació a Alstom
El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
El nou transport elèctric començarà a funcionar a finals de l’any que ve per la nova R-Aeroport, que unirà Sant Andreu, creuarà Barcelona i arribarà a les dues terminals del Prat
Illa: «Avui és un bon dia per a la transformació ferroviària de Catalunya»
Transports ha executat el 80% del nou accés ferroviari a la T1 de l’aeroport de Barcelona-el Prat
El nuevo tren de Ferrocarrils de la Generalitat que prestará el servicio hasta el aeropuerto de El Prat, este viernes en la fábrica de Alstom en Santa Perpètua de Mogoda. /
D’aquí poc més d’un any, el flamant tren que aquest divendres s’ha presentat a Alstom a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Oriental, Barcelona) circularà pel futur traçat de Rodalies a l’aeroport, el primer de nova construcció a Catalunya en més de 50 anys. Salvador Illa, acompanyat de nombroses autoritats, ha assistit a la posada de llarg a la fàbrica. Rodalies no sol donar alegries al president de la Generalitat,però la perspectiva d’una línia completament nova, ambtrens que també ho són i, a més, gestionat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), es presenta esperançador per a la imatge ferroviària del país.
Adif està ultimant la infraestructura, li queden els últims serrells. Són 22,7 quilòmetres que uniran nou estacions, entre Sant Andreu i les dues terminals del’aeroport, primer la T-2 i després la T-1. Tardarà uns 20 minuts. Passarà per Passeig de Gràcia i Sants, des d’on es pot recordar que ara mateix Renfe presta un servei fins a la T-2. Però el nou tren elèctric d’Alstom, el primer dels 10 amb què comptarà l’operadora pública catalana, encara ha de passar el seu període de proves. Aquest mateix divendres, ha revelat Illa, arrenquen les validacions a la fàbrica de Santa Perpètua.
Estrena històrica
Agotzonat en una de les naus de la fàbrica, el tren ha sortit lentament del seu cau, fent sonar el clàxon, amb el vibrant verd corporatiu de FGC. En un costat un «RA», de Rodalies Aeroport o R-Aeroport, revelava que es tracta del transport destinat a estrenar per primera vegada en la història una infraestructura d’Adif per a un servei de l’empresa ferroviària catalana. Ferrocarrils, és cert, circula fa anys per vies que al seu dia van ser del gestor d’infraestructures espanyol en el cas del Lleida-la Pobla, però va ser un traspàs complet de trens, vies, catenària i tot el complet.
Un treballador d’Alstom a la cabina del nou tren de Ferrocarrils de la Generalitat que prestarà el servei a l’aeroport a partir de finals del 2026 o principis del 2027. /
En aquesta ocasió (es va pactar al seu dia), qui construeix el traçat de la llançadora és, com sempre a Rodalies, Adif, però la Generalitat va decidir en el seu moment que qui s’ocuparia de prestar el servei seria Ferrocarrils, en comptes de Renfe, una cosa que encara cou en certs despatxos. I va encarregar 10 trens a Alstom, per valor de 107 milions d’euros, que ara s’estan acabant i començant a provar.
Ampliació de l'aeroport
El president ha esperat somrient que els cinc cotxes del tren recorreguessin els 200 metres des de la nau i fins al lloc dels parlaments. Després, ha proclamat: «Avui és un bon dia per a la transformació ferroviària de Catalunya» i ha sumat la presentació del material mòbil a la futura ampliació de l’aeroport de Barcelona, «que necessitem que estigui ben connectat».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Mobilitat Salvador Illa Alstom Adif Renfe Trens Govern Transports Ministeri de Transports Infraestructures
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
