ELECCIONS CATALANES
Illa promet liderar la reforma del finançament autonòmic
El candidat del PSC auditarà els comptes de la Generalitat si arriba al poder
El candidat del PSC a les eleccions del 14 de febrer, Salvador Illa, ha promès que si arriba al poder Catalunya tornarà a involucrar-se en la reforma del sistema de finançament. Després que els últims Governs independentistes deixessin d’interessar-se per aquesta via, Illa ha anunciat que vol «liderar» un canvi de model que està pendent des del 2014.
L’aspirant del PSC a president ha explicat que aquesta serà una de les sis primeres mesures que prendrà si arriba a la Generalitat. «Vull liderar, a través del diàleg entre totes les parts, la reforma del finançament autonòmic i recuperar la cooperació amb la resta de comunitats autònomes per construir un estat federal des de baix cap a dalt», ha afirmat en la trobada digital d’Europa Press.
Illa ha criticat l’actitud dels últims executius respecte a la reforma del finançament autonòmic. Tant Carles Puigdemont com Quim Torra –i també Pere Aragonès, ara candidat d’ERC– van renunciar a assistir a les trobades del Consell de Política Fiscal i Financera (CPPF). «El més còmode era no ser-hi», ha dit l’aspirant socialista.
Notícies relacionadesQuant al model que defensarà, ha afirmat que la seva proposta és millorar el finançament de Catalunya «en proporció amb les necessitats que té en matèria de despesa i també tenint en compte les aportacions que fa», i que tindrà «lleialtat institucional» i dins del marc constitucional, així que descarta demanar un règim de finançament com el del País Basc i Navarra. «No vull cap privilegi per a Catalunya, però tampoc cap perjudici», ha afirmat.
Auditoria
De la resta de les propostes inicials de la seva eventual presidència, destaca que promet una auditoria dels comptes de la Generalitat per «racionalitzar la despesa no productiva o supèrflua» del Govern independentista. Això serviria, ha afegit, per «poder incrementar la despesa social, en especial les beques menjador».
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?