Veolia inverteix 150 milions per comprar sis empreses espanyoles
La companyia d’origen francès estrena una nova planta de cogeneració a Polònia per accelerar l’eliminació del carbó
La consejera delegada de Veolia, Estelle Brachlianoff, durante la presentación en Poznan (Polonia) de los planes de la compañía. /
Veolia ha executat en els últims 12 mesos una operació de creixement a Espanya valorada en 150 milions d’euros, destinada a adquirir sis companyies locals especialitzades en eficiència energètica industrial i subministraments, segons l’empresa. Les compres amplien la presència del grup francès en serveis energètics per a empreses i administracions, i reforcen la seva estratègia per consolidar-se com un dels principals actors del país en descarbonització i gestió de recursos.
Les sis firmes adquirides –de volum mitjà i amb activitat en gestió energètica, enginyeria tèrmica i serveis a processos industrials, com la catalana Imartec i la gallega Frimarte– s’aniran integrant a la filial espanyola de Veolia per expandir la seva cartera de contractes en sectors com, per exemple, automoció, alimentació, química i xarxes de calor. Les operacions s’han tancat de manera esglaonada des de finals del 2024, segons van assenyalar fonts de la companyia, i formen part del full de ruta per créixer en mercats en què puja la demanda d’eficiència energètica.
Aquest moviment coincideix amb la presentació d’un dels projectes recents més importants de la companyia: la planta de cogeneració de Poznan (Polònia), destinada a accelerar l’eliminació del carbó en el sistema de calefacció urbana de la ciutat. La instal·lació funciona des de fa mesos però es va inaugurar oficialment dimarts. La consellera delegada de Veolia, Estelle Brachlianoff, va destacar que la planta evitarà l’ús de més de 300.000 tones de carbó a l’any.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Meteorologia Catalunya tindrà un hivern càlid i amb pluges al litoral
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Funció pública Pujada salarial dels funcionaris: què ofereix el Govern, a quants treballadors afecta i quan es cobraria
- El Govern laborista calma els seus diputats amb ajudes a famílies pobres
- La Casa Blanca envia el secretari de Guerra a la República Dominicana
- França denunciarà AliExpress i Joom per les nines sexuals
- El Suprem francès confirma la condemna contra Sarkozy
