Veredicte del Govern
La proposta d’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat redueix en 87 metres l’afectació de la Ricarda
El president Salvador Illa es reunirà al migdia amb els membres de la comissió tècnica que ha estudiat les alternatives per augmentar la capacitat de la infraestructura
La pista més pròxima al mar es prolongarà 500 metres en direcció a la Ricarda, però hi haurà compensacions ambientals
Aena aconsegueix el ‘sí’ de la Generalitat per ampliar l’aeroport de Barcelona quatre anys després

Tal com havia anat avançant el mateix president i altres membres de l’Executiu en les últimes setmanes, el Govern ja té la proposta tècnica per ampliar l’aeroport de Barcelona-el Prat. El mateix Salvador Illa serà l’encarregat aquest dimarts al migdia d’explicar l’alternativa que permet augmentar la capacitat de la infraestructura que des de fa quatre anys reclama el gestor aeroportuari, Aena. Ho farà al Saló Sant Jordi i no admetrà preguntes a l’acabar.
La proposta que anunciarà Illa redueix en 87 metres el projecte inicial del gestor aeroportuari gràcies a una RESA, que és una zona de seguretat al final de la pista. En total, la pista tindrà 3.160 metres. En canvi, segons consta en el document a què ha tingut accés aquest diari, no hi ha afectació a l’altre extrem, al Remolar.

Illa es reunirà en primer lloc amb els membres de la comissió tècnica de l’aeroport que durant els últims mesos han consensuat la solució, en una gestió que no ha sigut fàcil perquè precisava quadrar els interessos aeroportuaris (permetre que hi operin avions més grans, que necessiten una pista més llarga), però també els requeriments mediambientals per la proximitat amb la zona lacustre de la Ricarda. Serà a les 11.45 hores, després de la reunió del Govern.
Bona relació amb Aena
El fet de compartir sigles a Barcelona i Madrid ha acostat unes posicions que anys enrere estaven allunyades. A més dels representants de la Conselleria de Territori, en la comissió tècnica no només hi havia membres del Ministeri de Transports, sinó també d’Aena, empresa cotitzada que dirigeix Maurici Lucena.

Dues persones esperen assegudes davant un avió aparcat a la pista de l’aeroport del Prat. /
S’ha de veure, no obstant, si la solució tècnica convenç els socis del Govern, ERC i els Comuns. Aquests últims ja han anunciat que preparen una «estratègia de confrontació» contra l’ampliació. Sigui com sigui, Illa ha esperat a tenir lligat el tercer suplement de crèdit per si arriben turbulències.
Compensacions ambientals
Notícies relacionadesSegons ha pogut saber EL PERIÓDICO, el president explicarà pels volts de les 12.00 hores que finalment la pista del mar, la denominada 06R/24L, que ara fa 2.660 metres més, es prolongarà 500 metres més en direcció a la Ricarda, tal com al seu dia reclamava Aena. No obstant, s’han establert una sèrie de compensacions ambientalsper minimitzar aquest impacte.
Aquesta decisió és únicament i exclusivament del Govern i no necessita l’aval del Parlament. De fet, quan l’Executiu de Pere Aragonès, el 2021, va rebutjar l’oferta de prolongació d’aquesta pista, Aena va assegurar que fins que no comptés amb el beneplàcit de la Generalitat no tornaria a plantejar l’augment de la capacitat del Prat.
Conselleria de Territori Enaire Barcelona Salvador Illa Aeroport de Barcelona Govern AENA Transports Transport aeri Ministeri de Transports Infraestructures Óscar Puente Santiago Aerolínies Aeroports
- Jerseis de IAIOS per vestir joves
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Impacte ambiental El Govern crearà 270 noves hectàrees protegides per convèncer Europa de l’ampliació de l’aeroport
- FÀRMACS OBESITAT Sanitat confirma que l’Ozempic pot causar una reacció adversa «molt infreqüent» de pèrdua sobtada de visió
- Famosos La connexió entre Shakira i Alejandro Sanz va en augment: «L’escenari cremava»