Firma de cosmètica

L’empresa familiar Puig accelera els seus plans de sortir a borsa

La companyia estrena una nova torre i suma 21.000 metres quadrats a la seva seu

Els experts situen el valor en borsa de la companyia de cosmètics entorn dels 8.000 milions

L’empresa familiar Puig accelera els seus plans de sortir a borsa

AGUSTÍ SALA PAULA CLEMENTE

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Puig, com a empresa, "ho té tot per sortir a borsa", és un comentari que fan els analistes des que es va conèixer l’any passat que explorava la via de sortir al parquet. I la companyia ja ha completat el pool de bancs per portar a terme l’operació amb la qual accelera els seus plans d’entrada en borsa abans de l’estiu, segons va avançar Expansión. Es tracta de Bank of America, BNP Paribas, CaixaBank, Santander, BBVA i Sabadell. L’empresa, fidel al seu estil de màxima discreció, va eludir confirmar o desmentir aquesta informació.

En tot cas, l’opció de la borsa s’estava obrint camí des de la tardor passada. Segons Jaume Puig, director general de GVC Gaesco, el grup familiar compta amb dues característiques que el fan molt atractiu per als inversors: està molt internacionalitzat i opera en un sector "que s’assimila al luxe i que es paga bé". La companyia compta amb marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur, entre d’altres.

L’empresa, que recentment va agrupar el seu negocis en la societat Puig Brands, va fer els primers passos per a aquesta iniciativa el setembre passat, després de contractar amb els bancs d’inversió Goldman Sachs i JP Morgan. La possible cotització del grup en borsa serà l’operació de més envergadura en el parquet per a una empresa familiar catalana des de la de Fluidra, el 2007, o de la farmacèutica Almirall, aquell mateix any. El grup de perfumeria i cosmètica presidit per Marc Puig va registrar unes vendes de 3.620 milions d’euros.

Els experts afirmen que és un negoci de grans marges i que, amb un resultat d’explotació (ebitda) que pot arribar el 2023 als 700 milions, el valor en borsa d’entrada se situaria entorn dels 8.000 milions, tot i que podria superar els 10.000 milions. El mínim legal per entrar al parquet és el 25%, segons Borsa i Mercats.

Dos aspectes són essencials perquè l’operació sigui tot un èxit, segons els analistes. Un d’ells és el preu. Les empreses solen tenir tendència a apostar pel màxim, així com els col·locadors, que van a comissió, però l’ideal sol ser una franja baixa o mitjana perquè la cotització compti amb recorregut a l’alça, explica Puig, de GVC Gaesco.

Un altre aspecte és el govern corporatiu, que ha de ser "clar i sense relacions creuades", per evitar casos com els de Grífols, que ha acabat apartant la família de la gestió pels vincles entre la saga propietària i la societat Scranton, en la qual participen.

Noves oficines

Notícies relacionades

D’altra banda, Puig acaba de guanyar 21.000 metres quadrats d’espai d’oficines a l’Hospitalet de Llobregat. El grup va inaugurar ahir, en un acte presidit pels Reis d’Espanya, un segon edifici de 20 plantes situat a 100 metres de la seu actual, on són els treballadors de l’oficina corporativa, de les oficines centrals, l’equip que es dedica al mercat espanyol, així com el centre de perfumeria i els equips de les marques.

L’objectiu és instal·lar en aquest espai, batejat com a Torre Puig-T2, els 500 professionals que treballen en el hub d’operacions i el centre d’innovació. L’immoble té ascensors intel·ligents i tres plantes d’aparcament amb estacions de càrrega per a vehicles elèctrics, però també "tecnologia d’avantguarda" per convertir a l’edifici en intel·ligent, un disseny interior que "fomenti la creativitat i la innovació" i laboratoris equipats per simplificar la creació de nous productes.

Temes:

Intel Òpera BBVA