Primer semestre de l’any
Els passatgers a Barcelona augmenten un 69,7% respecte al 2022 i milloren les dades d’abans de la pandèmia

Més de dos milions de persones han passat pel port de Barcelona en el primer semestre d’aquest any. Es tracta tant dels creueristes, que han sumat 1,38 milions, com dels passatgers dels ferris. Això suposa un increment del 69,7% respecte al mateix període de l’any anterior i se situa en xifres superiors a les que hi havia abans de la pandèmia, un 8,3% més. No obstant, està previst que en la segona part de l’any aquesta situació s’estabilitzi i el 2023 acabi amb volums de passatge similars als del 2019.
Ara bé, amb l’excepció dels vehicles, la resta de resultats de tràfics a la infraestructura barcelonina no han sigut tan positius. «La tendència general mundial ha sigut d’un retrocés fruit de la conjuntura i del comerç», ha interpretat el president de l’autoritat portuària, Lluís Salvadó. El director general, José Alberto Carbonell, ha insistit en aquesta idea: «És el que està passant a tots els ports del món, amb un primer trimestre pitjor i a poc a poc s’ha anat recuperant en el segon».
Un 10,6% menys de mercaderies
Tant Carbonell com Salvadó han explicat que el desplaçament de la producció de cotxes al Sud-est asiàtic està tensant el transport marítim. En xifres absolutes, el moviment de mercaderies al port de Barcelona ha sigut de 32,5 milions de tones, un 10,6% menys que en el mateix semestre del 2022. Els contenidors cauen en una proporció similar a la del tràfic total, amb un 10,9% menys.

El màxim responsable de l’autoritat portuària ha volgut interpretar la dada del 69,7% més en passatgers. «Es tracta d’una xifra significativa, però en el segon semestre hi haurà una correcció i acabarem l’any amb xifres similars a les del 2019. Hi haurà més o menys les mateixes escales i creueristes que abans de la pandèmia», ha vaticinat Salvadó, que ha recordat que les navilieres planifiquen a un any vista els moviments.
Impuls a la innovació
Notícies relacionadesEl president del port, que ha aprofitat per fer un balanç de la primera part de l’any, ha destacat com a fites semestrals la constitució de la Fundació BCN Port Innovation, el BlueTech Port per desenvolupar l’economia blava o el projecte per estendre el 5G de gran capacitat amb Orange.
Salvadó ha remarcat les missions internacionals que serveixen per obrir nous mercats, com Corea. «Barcelona és avui el port europeu més ben connectat amb aquest país», ha proclamat. El creixement de les relacions comercials ha sigut del 43%.
Lluís Salvadó Conselleria de Territori Barcelona Creuers Port de Barcelona Transport marítim Transports Turisme Ministeri de Transports Infraestructures Ports
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- El CNI combat a Àfrica les màfies de la immigració irregular
- Comerç El mercat de l’Abaceria tornarà a obrir l’estiu vinent