Electrificació de la infraestructura
El Port de Barcelona connecta el Moll Adossat amb set nous conductes submarins
El Port de Barcelona inicia els treballs perquè els barcos es puguin connectar al corrent elèctric
Getir arrenca un ero per acomiadar part dels seus 1.000 treballadors a Espanya
L’electrificació del Port de Barcelona continua avançant. El consell d’administració del port ha aprovat aquest dimecres iniciar el procediment per a la construcció d’una bateria de set conductes subterranis que connectaran el Moll de l’Energia i l’Adossat. Segons ha explicat l’autoritat portuària en un comunicat, es tracta d’una «obra complexa» perquè les conduccions creuaran el canal de navegació, que té 700 metres de longitud, i passaran a una profunditat de 32 metres sota el nivell del mar.
El projecte té un pressupost base de licitació de 15 milions d’euros (IVA exclòs) i un termini d’execució de 28 mesos. Es tracta d’uns treballs necessaris per garantir l’arribada de serveis bàsics a l’Adossat, que està sent ampliat, i per instal·lar la xarxa de mitjana tensió que permetrà fer arribar l’electricitat fins als barcos, tal com especifica el projecte Nexigen d’electrificació de molls.
Una illa des del 2023
L’obertura de la bocana Nord el 2003 va convertir l’Adossat en una illa, han recordat, i només és accessible per terra ferma des del pont Porta d’Europa, que es preveu desdoblar els pròxims anys, quan es traslladi tota l’activitat dels creuers. Llavors es va construir una galeria de serveis sota el canal de la bocana nord per garantir l’arribada al moll dels serveis d’aigua, electricitat i comunicació.
L’ampliació de l’Adossat que s’està fent actualment requerirà ampliar les xarxes de serveis, especialment el subministrament elèctric per donar prou potència als barcos quan es connectin un cop hagin atracat, com es preveu en el pla Nexigen d’electrificació dels molls.
Lluís Salvadó Electricitat Energies renovables Creuers Port de Barcelona Energia Turisme Obra pública Infraestructures Ports
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
