Vuit mesos amb les infraestructures
Juli Fernàndez, un conseller de Territori atropellat pel quart cinturó

Ha durat vuit mesos justos. Sempre amb un somriure, amb ganes de fer «moltes coses» (repetia sempre) i la voluntat d’aconseguir que la ciutadania visqués millor. Però el conseller de Territori, Juli Fernàndez (Sabadell, 1977), no ha sobreviscut als pactes del seu Govern amb el PSC sobre les infraestructures, amb el quart cinturó com a principal exponent del seu fracàs.
Cert és també que li havia tocat empassar-se el plat més indigest. Exalcalde de Sabadell, Fernàndez tenia molt clara la posició sobre la culminació de la B-40. Ha defensat sempre que no cal una via d’alta capacitat, sinó una ronda, simplement per a ús comarcal. Però el president Pere Aragonèsva pactar amb Salvador Illa que, abans del primer trimestre, estaria firmat el conveni d’acord i finançament amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
Acompanyats de Presidència
Tenia la data límit del 31 de març i, amb les municipals a tocar, no hi va haver manera d’estampar la firma. Va cridar especialment l’atenció que l’equip de Territori (sense el conseller) hagués d’anar acompanyat de la secretària general de Presidència, Núria Cuenca, a Madrid. Però ni les dues reunions al ministeri ni l’intercanvi de correus, PDFs i paràgrafs guixats han donat fruits.
Just abans de les eleccions semblava que estaven a punt, però les urnes van aturar les converses. El conseller insistia una vegada i una altra que acataria el pacte de pressupostos, però seguint al peu de la lletra el que dictava el text, ple d’eufemismes i inconcrecions.
Ni un avenç amb el Prat
Amb l’aeroport ha passat una cosa similar. Juli Fernàndez ha expressat en innombrables ocasions la seva oposició a una ampliació del Prat. En l’acord amb el PSC s’acordava una taula tècnica per parlar sobre la millora de la capacitat aeroportuària. Però com que hi havia temps fins al final del 2023, ningú hi ha fet res, pendents de les eleccions (primer les municipals i ara també les generals).
Per no haver-hi, no hi ha hagut tampoc cap reunió formal amb la titular de la cartera de Transports, la catalana Raquel Sánchez. Es coneixien del període en què ella era alcaldessa de Gavà i Fernàndez, delegat del Govern a Barcelona (2018-2021), han tingut converses en actes en què han coincidit, però no s’han assegut per tractar qüestions de la importància de la B-40, l’aeroport, Rodalies o els temes de vivenda, competència de tots dos.
Sense esmentar les infraestructures
El president Aragonès, en la seva primera intervenció, no ha fet cap menció a les infraestructures, només ha remarcat que Fernàndez havia afrontat els reptes en aquest camp que tenia el país. L’últim acte del conseller acompanyat del cap del Govern es va produir diumenge el 20è aniversari del cremallera de Montserrat.
Durant els vuit mesos que el titular de Territori ha estat al capdavant del departament s’ha prodigat en actes de transport públic de l’L9 i l’L8 però sobretot recorrent les comarques catalanes amb projectes viaris amb les bases posades anteriorment, com el 2 +1.
L’únic diputat
Juli Fernàndez, que moltes vegades recorda que és «un farmacèutic que fa política» i que no li importaria tornar al sector privat, és l’únic conseller que es mantenia amb l’acta de diputat, on podria seguir fins al final de la legislatura.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Marc Sanglas Agència de l’Habitatge Conselleria de Territori Juli Fernàndez Vivenda Sabadell Carreteres Adif Renfe Aeroport de Barcelona Rodalies Canvis al Govern català Parlament Avions Ester Capella Pere Aragonès Obra pública Infraestructures Aeroports
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"