Infraestructures deficitàries
El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, demana la millora de la xarxa ferroviària per a mercaderies
El responsable de la institució insisteix que la descarbonització i la competitivitat de les empreses necessiten inversions en la xarxa de tren
Un dia, sí, l’altre, també, les Rodalies copen els titulars. I, sí, les 400.000 persones que les utilitzen diàriament a Catalunya fa lustres que reclamen millores en el servei, però hi ha qui pensa, com el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, que les inversions també han d’arribar a la xarxa ferroviària que utilitzen les mercaderies.
«Està bé que es parli de les Rodalies, perquè és un problema greu, però també cal fer-ho de la millora de la xarxa ferroviària de mercaderies», ha assegurat aquest dijous en una conferència al Palau Robert de Barcelona sobre el lideratge del port. Salvadó, que no és la primera vegada que insisteix que la competitivitat de les empreses i la descarbonització del transport necessiten infraestructures ferroviàries suficients, ha explicat que la institució que presideix està portant a terme projectes que fomenten la intermodalitat.
Col·laboració amb Transports
L’objectiu, una vegada més, és treure camions de les carreteres i pujar-los als trens. Ja siguin els mateixos vehicles o els contenidors. «Si complim els objectius de la Unió Europea sobre l’ús del ferrocarril, la línia estarà col·lapsada d’aquí 10 anys. Com que hem de preveure que els complirem, és obvi que cal buscar solucions», ha urgit el president del port.
Les institució està posant de la seva part. Els accessos ferroviaris avancen (ara sembla que sí), amb el pla urbanístic aprovat al desembre i amb una bona col·laboració amb el Ministeri de Transports. «Esperem que un canvi de govern a l’Estat no suposi un nou ‘reset’ i hàgim de començar de zero. Catalunya no s’ho pot permetre. Estem treballant de manera coordinada i positiva i esperem que els futurs canvis no parin un projecte que és estratègic», ha alertat el president.
L’impacte de la Copa Amèrica
Notícies relacionadesDavant un públic de mig centenar de persones, el responsable del port barceloní ha desgranat els principals reptes de la infraestructura. A més de la descarbonització i la millora dels accessos ferroviaris, Lluís Salvadó ha donat compte dels principals projectes que s’estan portant a terme al port Vell, accelerats per la celebració de la Copa Amèrica de Vela el 2024.
I ho ha resumit amb una frase: «60 dies de regates, 6 equips, un milió de visitants, tercer esdeveniment esportiu mundial, 1.000 milions d’impacte econòmic, posicionament de la ciutat, col·laboració publicoprivada, inversions de 86 milions d’euros al port Vell per posar al dia les infraestructures».
Lluís Salvadó Conselleria de Territori Juli Fernàndez Raquel Sánchez Jiménez Port de Barcelona Transport marítim Transports Ministeri de Transports Ports
- Els Boixos Nois, la cara catalana del fenomen ultra
- Educació a catalunya Mireia Dosil i Carles Granell: "Urgeix un grau d’Educació Matemàtica i l’especialitat a primària"
- Apunts polítics de la setmana Illa busca pis per a 4 anys i sense banderes
- Narcotráfic Xarxes internacionals volen moure grans volums de droga en la temporada d’esquí
- Anàlisi El cas de la parella d’Ayuso